رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس گفت: در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر، امسال ۱۳۶ هزار نوبت سر دام واکسیناسیون انجام شد.

سید علی امامی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در سه ماهه اول سال جاری اظهار داشت: در بحث نظارت بر کشتار دام و طیور در سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۶۲ رأس کشتار دام و ۵۷۳ هزار و ۹۰۲ قطعه کشتار طیور انجام شد.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد در خصوص نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی افزود: بیش از یک هزار و ۲۵۰ نوبت بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها صورت گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام ۵۰۰ رأس دام مورد ارزیابی بیماری سل و ۲۷۰ رأس نیز مورد ارزیابی بیماری تب مالت قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس در خصوص پیشگیری از بیماری‌های نوپدید همچون تب خونریزی دهنده اضافه کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۶۵۰ متر از فضای نگهداری دام سم پاشی و ۶ هزار و ۲۸۸ رأس دام نیز مورد درمان ضد انگل قرار گرفتند.

وی گفت: در بحث واکسیناسیون طیور نیز بیش از ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار نوبت دوز واکسیناسیون و ۲۷۰ نوبت نمونه‌برداری و آزمایش بیماری‌های مختلف واگیر نیز صورت گرفت.

امامی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی طی سه ماهه نخست سال معدوم‌سازی انجام شد و همچنین ۳ فقره پرونده ارسال و تعداد ۷۶ فقره صورت‌جلسه گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا