گزارش دادستان دماوند از دست‌های پشت پرده عامل اصلی انحراف در دستورات قضایی دماوند/ دست‌های پشت پرده عامل تبعیض احتمالی در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند هستند

دست‌های پشت پرده عامل اصلی انحراف در اجرای دستورات قضایی دماوند و تبعیض احتمالی در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز است.

حسن ابراهیمی بسابی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در گفت و گو با خبرنگاه پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: مسئولان که به عنوان حافظ حقوق بیت‌المال هستند سال‌هاست، بر این شهر سایه انداخته‌اند؛ اخیراً کاشف به عمل آمده که از لیدرهای اصلی بی‌عدالتی و تضيع کنندگان حقوق اجتماعی بوده و بدون اینکه رد پایی از خود بجا بگذارند شریک و هدایت‌گر باندهای مفسد اقتصادی، اداری و اجتماعی در این حوضه قضایی بوده و همچنان فعال در افساد خود هستند.

وی افزود: بدون اینکه قانون به آنان اختیاری بدهد در تنظیم و هدایت گزارشات ساخت‌وساز غیرمجاز اراضی کشاورزی رودخانه‌ها و ملی نقش هدایتگر دارند و پس از صدور دستورات قانونی بر تخریب و رفع تصرف باز از نفوذ و ارتباطات خود سوء استفاده می‌نمایند.

*متأسفانه برخی موجب بروز بی‌عدالتی و نگرانی مردم از اجرای عدالت هستند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند عنوان کرد: البته ناگفنه نماند این افراد به نفع باندهای مفسد زمین‌خواری تحت حمایتشان و بعضاً به ضرر رقیبان احکام و دستورات قضایی را منحرف می‌کنند که این تبعیض متأسفانه موجب بروز بی‌عدالتی و نگرانی مردم از اجرای عدالت است.

ابراهیمی بسابی ادامه داد: هر چه نعمت‌های خدادادی بر این منطقه و مردم شریف و قدرشناس بیشتر ارزانی شده متاسفانه غارتگران بیت‌المال، ایادی و حامیان آنان به طور وسیع‌تر و پیچیده تر عمل کرده و به هر نحو مقتضی و ترفند در اندیشه رفع و حذف موانع جهت رسیدن به مقاصد شومشان هستند که بعضاً سالیان سال سایه ظلم و خیانتشان بر این جامعه سایه انداخته و از اطلاعات و ارتباطشان به نفع خود و باندهای فساد بهره‌برداری می‌کنند.

*شناسایی و برخورد قضایی با بسیاری از مفسدان اقتصادی، اداری و اجتماعی در دماوند طی دو سال کاری

وی با اشاره به بخش از گزارش عملکرد دادستانی شهرستان دماوند طی دو سال گذشته بیان کرد: خوشبختانه با اراده انقلابی و در مسیر حفظ حقوق شهروندی و وظیفه ذاتی و قانونی، بسیاری از این مفسدان اقتصادی، اداری و اجتماعی را شناسایی و برابر مقررات با آنان برخورد قضایی و قانونی کرده‌ایم.

*تخریب بیش از ۱۷۰۰ مورد ساخت‌وساز دماوند در سال ۱۳۹۶/ بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی دماوند را آزاد و به حالت سابق اعاده کردیم

دادستان شهرستان دماوند تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ با تخریب بیش از ۱۷۰۰ مورد ساخت‌وساز در اراضی ملی حریم و بستر رودخانه‌ها منابع طبیعی و کشاورزی بیش از ۱۵۰۰ هکتار از این اراضی را آزاد و به حالت سابق اعاده کردیم.

*با تعدادی از عوامل مفسد اداری و باندهای زمین‌خواری در دماوند برخورد کردیم/ تغییر مدیریتی در ادارات حساس دماوند/ برخی از مدیران حاشیه‌ساز با 10 سال سابقه‌کاری را تغییر دادیم

ابراهیمی بسابی افزود: همچنین طی این سال‌ها با تعدادی از عوامل مفسد اداری و باندهای زمین‌خواری برخورد کردیم و در تعدادی از ادارات باعث تغییر در مدیریت شدیم؛ چه لزومی دارد که برخی مدیران حاشیه‌ساز 10 سال و حتی 20 سال بر این شهر و ادارات حساس مدیریت کنند و اعتراضات مردم حق طلب بجایی نرسد و اراده‌ای از سوی مقامات بالادستی در اصلاح این امر مهم نباشد.

وی ادامه خاطرنشان کرد: وقتی همه معتقدیم که این نظام مقدس جمهوری اسلام حاصل ایثار ایثارگران و خون پاک و مطهر شهدا و صبر و بردباری خانواده معظم شهدا و اراده ملت غیور این کشور است، پس به پاس احترام به این همه داشته‌ها باید بر خود وظیفه بدانیم که خدمتگزار خوبی برای این نظام و مردم باشیم.

*دماوند؛ رتبه اول مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز را در سال 1396 کسب کرد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: طی دو سال گذشته عدالت‌خواهی و قدرشناسی مردم شریف و بزرگوار شهرستان دماوند ایجاد انگیزه و احساس مسئولیت را در ما دو چندان کرد و افتخار داریم با همین روحیه انقلابی و قانون‌مداری سال ۱۳۹۶ رتبه اول را در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز و رفع تصرف از اراضی ملی و کشاورزی به‌دست آوریم.

*بیش از نیمی از تخریب‌های ناشی از ساخت‌وساز غیرمجاز استان تهران را در شهرستان دماوند به ارمغان آوردیم

ابراهیمی بسابی ادامه داد: در شش ماه اول سال جاری بیش از نیمی از تخریب‌های ناشی از ساخت‌وساز غیرمجاز استان تهران را به ارمغان آوریم، البته طبیعتاً تبعات و حواشی ساختگی و بی‌پایه و اساس که ساخته ذهن همین مفسدان بوده برای عامل این مبارزه ادامه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: قطعاً در مبارزه با فساد طرف مقابل بی‌تفاوت نخواهد بود و برای بقا و استمرار فساد به هر ترفندی جهت خسته و بی‌انگیزه کردن طرف مقابل دست خواهد زد تا از صحنه و مسیر حق خارج کند، ما مأمور به وظیفه هستیم نه نتیجه؛ بنابراین باید با توکل به خدا در مسیر حق و حقیقت حرکت کرد.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. سلام
    لطفا گزارشی با دادستان دماوند از روستای ایینه ورزان بگیرید و بازدیدی از روستای آیینه ورزان دماوند داشته باشیدواین روستا در کوه خواری وزمین خواری حرف اول را می زند و کسی هم جلودار ان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا