جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دماوند:

کشف ۶۰ درصد از سرقت‌های انجام شده در بخش رودهن/ دستگیری ۱۰۰ نفر از معتادان خیابانی جهت جلوگیری از آزار و اذیت همشهریان

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از کشف 60 درصد از سرقت‌ها و دستگیری 100 نفر از معتادان خیابانی در بخش رودهن خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سرهنگ محمدرضا اسماعیلی به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی در سخنان پیش از خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بخش رودهن، در جمع نمازگزاران ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی که در این چند سال اخیر دامن‌گیر خانواده‌ها به خصوص جوانان شده بحث فضای مجازی است.

وی ادامه داد: آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی توسط خانواده‌ها می‌تواند به خود و دیگر افراد کمک کند. نیروی انتظامی شهرستان دماوند آمادگی هرگونه آموزش در خصوص آسیب‌های فضای مجازی را دارد و خانواده‌ها در این زمینه یاری‌رسان پلیس باشند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دماوند بیان کرد: مردم می‌توانند با اطلاع‌رسانی دقیق خود یک نوع پلیس باشند. آن‌ها می‌توانند در تمامی زمینه‌ها نیروی انتظامی را یاری دهند و حتی بر عملکرد پلیس از طریق سامانه 197 نظارت داشته باشند و پیشنهاد‌ها و انتقادهای خود را انتقال دهند.

وی افزود: امنیت یک تولید اجتماعی است که در راستای ایجاد امنیت به غیر از مردم نهاد‌ها و دیگر ارگان‌ها نقش دارند و با توجه به اوضاع اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت که هم‌وطنان می‌توانند در این زمینه و با مدیریت دقیق کمک‌رسان ناجا باشند.

اسماعیلی گفت: یکی دیگر از چالش‌های نیروی انتظامی در این سال‌های اخیر بحث مواد مخدر است؛ مواد مخدر آسیب‌های اجتماعی متفاوتی را به دنبال خواهد داشت و قسمت اعظم فعالیت پلیس مربوط به مواد مخدر است که در ادامه آن طلاق، سرقت و… را به همراه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دماوند در خصوص بخش رودهن، تصریح کرد: در بخش رودهن یک چالش بزرگ به نام ویلاهای رها شده را داریم و از تمامی دستگاه‌های اجرایی و امنیتی درخواست داریم در این زمینه به پلیس کمک کنند.

اسماعیلی ادامه داد: صاحبان این ویلاها اکثراً از قشر قوی و پولدار جامعه هستند و با توجه به خوش آب و هوا بودن بخش رودهن، ویلاها را جهت تفریح خریداری کرده و حتی ماه‌ها در آن حضور ندارند و اکثر آن‌ها در مناطق کشاورزی ساخته شده است و این موضوع مشکلات اجتماعی زیادی را نه تنها در بخش رودهن بلکه در تمامی شهرستان دماوند به همراه داشته است و مشکلات زیادی را بر روی دوش نیروی انتظامی گذاشته است که امیدواریم در اسرع وقت این معضل حل شود.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دماوند اذعان داشت: در طول یک سال گذشته در بخش رودهن و در حوزه سه کلانتری رودهن، آبعلی و مهرآباد موفق شدیم چندین باند سرقت از جمله سارقان خودرو، کیف قاپ و… شناسایی و دستگیر کنیم.

وی اضافه کرد: حدود 60 درصد از سرقت‌هایی که در بخش رودهن انجام شد موفق به کشف آن شدیم و با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط همکاران ما بالغ بر 100 نفر معتادانی که رها شده بودند و باعث آزار و اذیت همشهریان بخش رودهن بودند دستگیر و تحویل مراجع ذیربط داده شدند.

اسماعیلی گفت: در برخورد با اراذل اوباش مشکل خاصی نداشتیم و تا حدود زیادی برخورد با جرائم خشن کاهش پیدا کرده و حتی به صفر رسیده و خداروشکر مشکل امنیتی نداشتیم؛ از مسؤولان و مردم بخش رودهن که همکاری بسیاری خوبی با همکاران ما در این بخش داشتند کمال تقدیر را دارم و خداقوت به همکاران بخش رودهن داریم که در طی یک سال گذشته به طور شبانه روزی خدمات خود را به مردم ارائه کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا