شهردار دماوند:

کاروانسرای قدیمی شهر دماوند هیچگونه قابلیت استفاده گردشگری نداشت

شهردار دماوند گفت: کاروانسرای قدیمی شهر دماوند هیچگونه قابلیتی به لحاظ استفاده گردشگری و سایر عملکردها نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عباس صفری با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از آثار تاریخی شهر دماوند که کاروانسرای قدیمی این شهر بود، امروز دچار حریق شد که با تلاش سه ساعته عوامل آتش نشانی شهر مهار گردید.

وی ادامه داد: به محض دریافت خبر به سامانه 125 آتش نشانی، بلافاصله ابتدا گروهی از ماموران آتش نشانی شهر به همراه ادوات و تجهیزات اطفا مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول گفت: متاسفانه بدلیل چوبی بودن بنای ساختمان و همچنین وسعت و گستردگی حریق، مابقی امکانات و تجهیزات ابستگاه آتش نشانی نیز به محل اعزام شد که با تلاش پرسنل زحمتکش آتش نشانی و افزایش تعداد تجهیزات به پنچ دستگاه خودرو، آتش مهار گردید.

صفری ادامه داد: به منظور اطمینان کامل از اطفای حریق، نیروهای آتش نشانی همچنان در محل حادثه جهت انجام عملیات لکه گیری حاضر هستند و برای حفظ ایمنی منطقه هم اکنون اطراف این مکان تاریخی مسدود می شود تا تکلیف این مکان که برای چندمین بار دچار حریق شده، مشخص گردد.

شهردار دماوند نیز ضمن تشکر از همکاری نیروهای آتش نشانی شهرداری آبسرد که در این عملیات همراه نیروهای آتش نشانی شهرداری دماوند بودند، تاکید کرد: این بنای قدیمی دارای مالک شخصی بوده و به ثبت میراث فرهنگی و گردشگری رسیده اما هیچگونه قابلیتی به لحاظ استفاده گردشگری و سایر عملکردها نداشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا