رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند خبر داد؛

پلمب و اخطار به ۹۱۰ واحد صنفی و تولیدی در دماوند جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا/ الزام شیفت‌بندی ۳۰ درصد از پرسنل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی در دماوند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از پلمب و اخطار به ۹۱۰ واحد صنفی و تولیدی در شهرستان دماوند جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و الزام شیفت‌بندی ۳۰ درصد از پرسنل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  آرش آقاجان احمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به دستور و بخشنامه ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست ستاد ملی کرونا، اصل کار تولید کشور در سال جهش تولید نامگذاری شده و تعطیل پذیر نیست.

وی ادامه داد: تصمیمات رسمی وزارت صمت به موازات ستاد ملی کرونا و شهرستان دماوند مبتنی بر جلوگیری از ایجاد هرگونه وقفه در تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی است که در همین زمینه فعالیت همه این واحدها از امروز منوط به رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی آغاز می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رعایت ضوابط بهداشتی در همه واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان دماوند الزامی است و در صورت وجود تضاد با پروتکل ستاد ملی کرونا از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

آقاجان احمدی گفت: شیفت‌بندی ۳۰ درصد نیروها با هماهنگی اداره کار و با اجرای آزمایش های پزشکی تحت نظارت بهداشت و درمان برای شروع فعالیت از امروز و مقدمات کار الزامی است که در صورت مشاهده اجرا نشدن ضوابط بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع کرونا، با دستور فرماندار شهرستان تصمیم‌گیری و برخورد قاطع اعمال می‌شود.

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند همچنین به پلمب بیش از ۱۱۰ واحد صنفی متخلف در دماوند اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۸۰۰ اخطار پلمب به واحدهای صنفی، تولیدی و … داده شده که بیش از ۱۱۰ مورد آنها پلمب شده اند و همه بر اساس رعایت نکردن فعالیت بر مبنای مصوبات ستاد ملی کرونا یا بی توجهی به اصول بهداشتی، در واحدهای مجاز فعالیت می کردند.

وی گفت: بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با شیوع ویروس کرونا، فعالیت واحدهای صنفی ضروری که قبلا مجاز به فعالیت بودند منوط به رعایت اصول بهداشتی و عدم تجمع ادامه دارد و در مورد دیگر واحدها در جلسه روز یکشنبه تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا