رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند:

برگزاری 40 برنامه به‌مناسبت هفته تربیت بدنی در دماوند/ وجود بیش از 50 مکان ورزشی خصوصی و دولتی در دماوند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از برگزاری 40 برنامه مختلف به‌مناسبت هفته تربیت بدنی در دماوند خبر داد و گفت: بیش از 50 مکان ورزشی خصوصی و دولتی در شهرستان دماوند وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا مقدم پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به اینکه شعار هفته تربیت بدنی امسال با عنوان «40 سال ورزش، 40 سال افتخار» می‌باشد، اظهار کرد: امیدواریم در هفته تربیت بدنی سال جاری مسابقات خوبی را در سطح شهرستان دماوند برگزار بکنیم و حضور اکثریت ورزشکاران در این مسابقات می‌تواند تأثیرگذار واقع شود.

وی افزود: در هفته که با عنوان تربیت‌بدنی نامگذاری شده باید با خود عهد ببندیم که ورزش بکنیم و اگر گاهی ورزش می‌کنیم منظم‌تر و طبق برنامه‌ریزی درست ورزش کنیم تا در سال آینده نتیجه آن را ارزیابی کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با اشاره به وضعیت اماکن ورزشی گفت: فضای ورزشی بسیار قدیمی و فرسوده است که نیاز به تعمیرات اساسی دارد و از مسئولان شهرستان دماوند خواستاریم نسبت به این وضعیت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مقدم ادامه داد: همچنین باید تلاش کنیم جوانان را به سمت ورزش سوق دهیم تا از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و ناهنجاری‌های رفتاری جلوگیری شود.

وی در ادامه تأکید کرد: از مسئولان خواهشمندیم نسبت به ورزش دیدگاه خود را مثبت کنند تا شاهد توسعه ورزش و کسب مقام‌های قهرمانی در سطح شهرستان دماوند باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند عنوان کرد: این نهاد با داشتن 10 نفر پرسنل علیرغم گستردگی منطقه را پوشش می‌دهد و حدود 36 هیئت ورزشی در شهرستان دماوند مشغول فعالیت هستند.

مقدم با اشاره به اینکه سرانه ورزشی شهرستان دماوند بدون فضاهای باز ورزشی، 34 سانتیمتر مربع برای هر نفر است که با توجه میزان جمعیت موجود متأسفانه درست نیست، گفت: در این منطقه میزان فضای سرپوشیده بسیار کم می‌باشد و پیست اسکی آبعلی با مساحت بالغ‌بر 188 هکتار زمین، یکی از دلایل بالا بودن سرانه ورزشی فضای رو باز محسوب می‌شود.

*وجود 25 مکان ورزشی سرپوشیده و رو باز در دماوند/ پیگیری افتتاح 6 خانه ورزش روستایی در دماوند

وی در خصوص تعداد اماکن ورزشی موجود در سطح شهرستان دماوند تصریح کرد: 25 مکان ورزشی سرپوشیده و رو باز متعلق به اداره ورزش و جوانان این شهرستان است و 34 مکان ورزشی متعلق به بخش خصوصی و دولتی وجود دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در خصوص فعالیت و توسعه ورزش در سطح روستاهای این شهرستان نیز گفت: امسال دو خانه ورزش روستایی راه‌اندازی شده و پیگیر افتتاح 6 خانه ورزش روستایی در صورت تأمین تجهیزات می‌باشیم.

مقدم با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دستور کار این نهاد عنوان کرد: احداث استادیوم پنج هزار نفری، پیگیری و راه‌اندازی پیست و هتل آبعلی به همراه احداث دیواره صخره نوردی از جمله پروژه‌هایی می‌باشد که در صورت تأمین اعتبارات لازم مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی در خصوص عملکرد این نهاد طی 6 ماه گذشته عنوان کرد: در این مدت ورزشکاران شهرستان مقام‌های بسیار خوبی در سطح مسابقات استانی کسب کردند که جای دارد از کلیه روسای هیئت‌های روزشی و ورزشکاران منطقه نهایت قدردانی و تشکر را داشته باشم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا