مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند:

نهاد شورای نگهبان از اقدامات انحرافی در انقلاب اسلامی جلوگیری می‌کند/ قانون اساسی به راحتی قابل تغییر و تحول نیست

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند گفت: نهاد شورای نگهبان از اقدامات انحرافی در انقلاب اسلامی جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عزت‌الله خانجانی طی نشستی خبری با خبرنگاران به‌مناسبت گرامیداشت روز شورای نگهبان اظهار داشت: برخی از برنامه‌هایی که امسال به این مناسبت دیده شده‌اند شامل برگزاری نشست خبری، دیدار با امام جمعه شهرستان، نصب بنرهای سالگرد تاسیس شورای نگهبان توسط شهرداری‌ها، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمد احمدی و زیارت مزار شهدای گمنام هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بعد از 40 سال هنوز در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب باقی مانده است و علیرغم دشمنی قدرت‌های جهانی و مشکلات متعدد، این آرمان‌ها حفظ شده‌اند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند ادامه داد: مهم‌ترین خیمه و ستون انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و نیز مردم بصیر و آگاهی هستند که به موقع در صحنه‌ها و مشکلات انقلاب حاضر می‌شوند و تمام توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

خانجانی بیان کرد: هر جایی که انقلاب اسلامی به هر عنوانی به خطر افتد، طبق قانون اساسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ورود پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از نهادهای مهم و اساسی که در قانون پیش بینی شده است نهاد شورای نگهبان است که سه اختیار مهم و اصلی را دارد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند بیان کرد: هر قانونی که در مجلس مصوب شود حتما باید به تصویب و نظر شورای نگهبان نیز برسد، این قانون باید در چارچوب قانون اساسی باشد و اگر بر خلاف آن باشد شورای نگهبان اختیار دارد آن را نپذیرد، همچنین قانونی که براساس شرع مقدس اسلام باشد پیش بینی شده است، این اختیار از مهم‌ترین و حساس‌ترین وظایف شورای نگهبان است.

خانجانی گفت: قانون اساسی در تمام دنیا ثابت است و تغییر و تحول در آن به آسانی انجام نمی‌شود تا هر دولت و حاکمیتی تحریف در کشور ایجاد نکند، از این رو نهادی پیش بینی شده است که از این قانون نگهبانی کند و اجازه ندهد که به مرور زمان انحراف ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در کشورهای مختلف تحت عناوین مختلف نهادهایی برای حفظ قانون اساسی دیده شده است، در قانون اساسی ایران نیز نهاد شورای نگهبان این وظیفه را بر عهده دارد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند افزود: از سوی دیگر جلوگیری از نفوذ افراد برانداز که نظام را قبول ندارند و به مرور زمان قصد ایجاد تحریفاتی را دارند، از دیگر وظایف شورای نگهبان است که این وظیفه به وسیله نظارت شورای نگهبان در انتخابات پیش بینی شده است.

خانجانی ادامه داد: سومین اختیار شورای نگهبان، تفسیر قانون اساسی است؛ تفسیر قانون معمولا انحراف ایجاد می‌کند چرا که به مرور زمان هر کسی بر اساس سلیقه خودش تفسیر می‌کند، از این رو نهاد شورای نگهبان وظیفه تفسیر قانون اساسی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: نهاد شورای نگهبان براساس وظیفه قانونی خود از انحرافات و حضور افرادی که شایستگی ندارد و به دنبال تغییر نظام هستند، جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا