نمایشگاه کالیگرافی مجموع آثار هنرمند فرزانه محمدزالی در گالری فرهنگسرای کوثر دماوند

نمایشگاه خط نقاشی فرزانه محمد زالی با ۴۰ اثر هنری در مجتمع فرهنگی هنری کوثر دماوند افتتاح شد.

 به گزارش پایگاه خبری تارود، عصر شنبه ۲۴ شهریور ماه نمایشگاه کالیگرافی (خط نقاشی) فرزانه محمد زالی با 40 اثر هنری در مجتمع فرهنگی هنری کوثر دماوند افتتاح شد.

آثار این نمایشگاه تلفیقی از خط و نقاشی می‌باشد که تمام آثار با خط شکسته نستعلیق نوشته و با قلم کتابت تحریر شده است.

این افتتاحیه با حضور پرشور علاقمندان، هنرمندان و خانواده این هنرمند همراه بود.

فرزانه محمد زالی در حاشیه برگزاری افتتاحیه نمایشگاه کالیگرافی در دماوند ضمن تشکر از حضور مدعوین بیان داشت: حدود ۲۵ سال سابقه تلاش و فعالیت در هنر خوشنویسی دارم که بیست سال آن سابقه تدریس خوشنویسی با زمینه خط تحریری می‌باشد، اغلب به‌صورت خصوصی تدریس کرده ام که در سبک‌های (خط تحریری) نستعلیق و شکسته نستعلیق و خودکاری بوده است همچنین با مدارس تهران و شهرهای شهریار، پردیس همکاری پیوسته داشته‌ام ولی بیشترین زمینه کاری من تدریس خصوصی هنر خوشنویسی می‌باشد.

وی افزود: تمامی آثار ارائه شده در نمایشگاه ابداع ذهن خود م بوده و از جایی کپی‌برداری نشده است وباید بگویم از تمام کارها فقط یک نسخه وجود دارد در مورد اشعار و ارتباط آنها با آثار نیز می‌توانم بگویم اشعار نوشته شده در تابلوها از غزل های دیوان شمس مولانا، حافظ، عطار نیشابوری، دیوان خاقانی، مهدی اخوان ثالث، قیصر امین پور، دیوان اشعار منوچهری استفاده شده است و هر شعر معمولا با تصویر همخوانی دارد که با ظرافت و زیبایی و دقت زیادی تحریر شدند.

گفتنی است واژه‌ کالیگرافی به معنای هنر زیبانویسی است که این واژه ریشه‌ یونانی دارد، کالیگرافی یا خوشنویسی هنری بصری است و در آن با استفاده از ابزارهای نوشتاری مانند قلم نی، قلم‌مو و… حروف و کلمات را به شکلی هنرمندانه روی کاغذ می‌کشند.

هنر کالیگرافی یا خوشنویسی، هنر تزئین و نوشتن زیبا و هنرمندانه حروف و کلمات در کنار یکدیگر است که این هنر در طول تاریخ و در فرهنگ‌های مختلف به کار گرفته و توسعه یافته است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل