نشست هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی با رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان دماوند/ تاکید بر رفع مشکلات موجود بر سر راه تولید و عرضه صنایع‌ دستی در راستای حمایت از صنعتگران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان دماوند از نشست صمیمی با سرکار خانم قادری استاد برجسته رسته گلیم بافی و جمعی از هنرمندان، صنعتگران و پیشکسوتان صنایع‌ دستی در حوزه گلیم‌بافی و تقدیر از فعالین این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، علی افضلی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان دماوند، با اعلام این خبر افزود: در این دیدار پیرامون وضعیت صنایع‌ دستی و صنعتگران شهرستان در حوزه گلیم بافی بحث و گفت‌وگو شد.

وی اضافه کرد: صنایع دستی بخشی از پیکره فرهنگی هر ملت و آیینه اندیشه‌ها، آرمان‌ها و باورهای آنان است و برای ایجاد فرصت اشتغال یک ظرفیت بی‌پایان است که دارای دو وجهه فرهنگی و اقتصادی است.

علی افضلی گفت: بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری، صنایع بومی و دستی آن کشور است. چرا که این صنعت و به عبارتی این هنر صنعت بی‌بدیل و بی‌رقیب، حاصل ذوق و هنر، سلیقه، ابتکار و خلاقیت هنرمندان و صنعتگران عزیزی است که صبورانه آداب، سنن و رسوم و در یک کلام پیام فرهنگی نسل‌ها را در محصولات تولیدی‌شان متجلی کرده و از آن پاسداری می‌کنند.

این مقام مسئول هنرمندان صنایع دستی را به عنوان یکی از بخش‌های دخیل در تثبیت جایگاه گردشگری و صنایع دستی استان دانست و ارتقاء کیفیت محصولات، عرضه متناسب با بازار مصرف، رقابتی بودن، نوآوری و اشتغالزایی در عرصه صنایع دستی شهرستان را خواستار شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان دماوند بیان نمود: در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر از خدمات و تلاش‌های ارزنده هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی تقدیر و قدردانی شد.

افضلی در پایان به مشکلات موجود بر سر راه تولید و عرضه صنایع‌دستی و رفع مشکلات این حوزه در راستای حمایت از صنعتگران شهرستان تأکید کرد و گفت: با همکاری مسئولان ذی‌ربط شهرستانی و همچنین اداره کل استان پیگیر رفع مشکلات صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان هستیم.

گفتنی است هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست، دغدغه‌های خود بابت مشکلات مالیات، بیمه، تشکیل بازارچه‌های صنایع دستی و… مطرح کردند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل