میزبانی دانشگاه آزاد رودهن از ۲۶ شرکت دانش‌بنیان، هسته و واحد فناور/ الکل پاستوریزه با خلوص ۹۹,۹ تولید شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: این دانشگاه در مرکز رشد واحدهای فناور میزبان پنج شرکت دانش‌بنیان، ۱۴ هسته و هفت واحد فناور است که در حوزه‌های مختلف علمی فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسن شهرکی‌پور درباره فعالیت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اظهار کرد: مجوز مرکز رشد این واحد دانشگاهی آبان ۱۳۹۴ توسط سازمان مرکزی صادر شد و با تلاش‌های پیگیرانه حوزه معاونت پژوهشی و فناوری و مرکز رشد در اردیبهشت‌ ۱۳۹۸ موفق به دریافت موافقت اصولی از سازمان گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد. این مرکز اکنون میزبان پنج شرکت دانش‌بنیان و ۱۴ هسته فناور و هفت واحد فناور است.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در این مرکز رشد به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات متنوعی در زمینه‌های مختلف سنتی، بهداشتی، پزشکی، ساختمان و… ازجمله اسپری ضدباکتری و ضد بوی کفش و پا، تولید الکل پاستوریزه با خلوص ۹۹,۹ درصد تولید می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن عنوان کرد: تولید رنگ پودری الکترواستاتیک، رنگ پودری آنتی باکتریال، مبدل زنگ آهن، مواد ضدباکتری، ضدنور، مواد ضد آتش و دستگاه آرسنیک زدایی با کارت‌خوان از دیگر تولیدات شرکت‌های مستقر در مرکز رشد مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است.

شهرکی‌پور درباره برنامه‌های پیش‌روی مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: در این زمینه برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای طراحی و اجرای آنها آغاز شده که از آن جمله می‌توان اختصاص فضاهای موجود در حوزه مرکزی مرکز رشد به کار پژوهشی، عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک، سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌های مرتبط با حوزه فناوری و مراکز رشد و تمرکز جدی بر گسترش فعالیت‌های مرکز رشد و تأکید بر درآمدزایی را نام برد.

*اقدامات مرکز رشد و فناوری واحد رودهن در مبارزه با کرونا

وی درباره اقدامات مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در مبارزه با کرونا مطرح کرد: از همان آغاز شیوع ویروس کرونا دو شرکت فعال در زمینه تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و دست فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کرده و در این زمینه محصولات خود را در مراکز درمانی و بهداشتی استان توزیع کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن خاطرنشان کرد: مرکز رشد و فناوری این واحد دانشگاهی ازجمله مراکز فعال حداقل استان تهران به شمار می‌رود. عملکرد این مرکز در سه سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا