رئیس بهزیستی دماوند خبر داد؛

برخورداری 1400 معلول پرونده دار از خدمات بهزیستی دماوند/ بیش از 95 درصد از معلولین دماوند تحت پوشش بیمه هستند

رئیس بهزیستی دماوند از برخورداری 1400 معلول پرونده دار از خدمات بهزیستی و تحت پوشش بودن  بیمه بیش از 95 درصد آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه حاجی خانزادی در گفتگویی اظهار داشت: در حال حاضر 1400 معلول پرونده دار از خدمات بهزیستی شهرستان دماوند برخور دارند که از این تعداد، یک هزار و 111 نفر به دلیل شدت معلولیت و نداشتن درآمد ثابت از بهزیستی مستمری ماهیانه و مابقی آنان خدمات جانبی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 3 مرکز توانبخشی شامل دو مرکز برای پسران و یک مرکز برای دختران در شهرهای دماوند، رودهن و آبسرد معلولان را نگهداری می‌کند، افزود: عمده معلولان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان دماوند با مشکلات بینایی، شنوایی، گفتاری، جسمی و حرکتی و اعصاب و روان روبرو هستند.

رئیس بهزیستی دماوند با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولان شهرستان، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات جانبی همچون سمعک، ویلچیر، عصا، پرداخت تسهیلات، مسکن، مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولان، ارائه خدمات توانبخشی و درمانی، پرداخت مستمری، کمک هزینه درمان و اشتغال بخشی از خدماتی است که بهزیستی به این اقشار ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 95 درصد از معلولین شهرستان تحت پوشش بیمه هستند، ادامه داد: 50 نفر از معلولان شهرستان جهت اشتغال به نهادهای دولتی و غیردولتی معرفی شده‌اند و طی سال‌های اخیر نیز 178 نفر از مددجویان بهزیستی دماوند جهت دریافت خدمات مسکن، ثبت‌نام و جانمایی شدند.

*ثبت‌نام  178 نفر از مددجویان بهزیستی دماوند جهت دریافت خدمات مسکن/ 35 نفر از معلولان دماوند از تسهیلات بانکی راه اندازی کسب و کار بهره‌مند شدند

رئیس بهزیستی دماوند با بیان اینکه امسال 35 نفر از معلولان شهرستان از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده‌اند، گفت: معلولانی که از مدرک فنی و حرفه‌ای برخوردار بوده و قصد راه اندازی کسب و کار داشته باشند، 15 میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی احداث مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از معلولان ذهنی پسران بالای 14 سال نیز خاطرنشان کرد: این مرکز با حمایت بخش خصوصی در مدت دو سال به مساحت دو هزار و 660 مترمربع و زیربنای دو هزار و 980 مترمربع در سه طبقه به مرحله بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با پیشنهاد فرماندار شهرستان دماوند با توجه به افزایش جمعیت و وسعت مرکز، علاوه بر نگهداری، بخش درمانی نیز پیش‌بینی می‌شود.

*دو دستگاه ون ویژه تردد معلولان در شهرهای دماوند و آبسرد خریداری می‌شود

حاجی خانزادی همچنین با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده و حمایت فرماندار شهرستان، به همت مسئولان منطقه دو دستگاه ون ویژه تردد معلولان در شهرستان خریداری می‌شود که یک دستگاه در دماوند و یک دستگاه نیز در شهر آبسرد به معلولان خدمات می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا