رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند خبر داد؛

تحویل تعداد 7300 واحد مسکن مهر در مهک منطقه گیلاوند و مهر مهرآباد رودهن/ پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دماوند به تعداد ۶۶ فقره سامانه کارا و ۱۴۰ فقره مشاغل خانگی

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با اشاره به تحویل تعداد 4300 واحد مسکن مهر مهک منطقه گیلاوند و 3000 واحد مسکن مهر مهرآباد رودهن، گفت: 66 فقره سامانه کارا و 140 فقره مشاغل خانگی تسهیلات اشتغال‌زایی در دماوند در سال 97 پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، جعفر میرزاملکی در خصوص عملکرد 40 ساله انقلاب اسلامی در این اداره گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در سال 1373 در مکانی استیجاری و با دو کارمند در شرق استان تهران به همت و پیگیری فرماندار وقت افتتاح شد.

وی افزود: با گذشت چند سال و افزایش جمعیت و همچنین وجود کارخانجات و محیط‌های کارگری در این منطقه و افزایش کارکنان اداری به 12 نفر، جهت ارائه خدمات در حیطه وظایف تعریف‌شده اقدام شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند یکی از واحدهای مرتبط را واحد روابط کار عنوان کرد و تشریح کرد: این واحد شامل زیر مجموعه‌هایی از قبیل واحد دادخواست، واحد ابلاغ، هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف است که وظیفه رسیدگی و دادخواهی کارگران و صدور دادنامه را بر عهده داشته و سعی در صدور آراء شایسته داشته و طبق آئین دادرسی کار و موازین و قوانین کار بوده است.

*تحویل تعداد 4300 واحد مسکن مهر مهک منطقه گیلاوند و 3000 واحد مسکن مهر مهرآباد رودهن در شهرستان دماوند

میرزاملکی ادامه داد: واحد بازرسی کار نیز که زیرمجموعه روابط کار است، وظیفه بازدید از محیط‌های کارگری از لحاظ ایمنی و بهداشت‌کار، بررسی حوادث ناشی از کار و بازرسی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در محیط کار را بر عهده دارد.

وی با اشاره به تسهیلات بیمه بیکاری خاطرنشان کرد: کارگرانی که به دلایل مختلف و بدون اراده از محل کار خود بیکار شده‌اند و بنا بر آراء مراجع حل اختلاف رسیدگی‌کننده در این اداره و همچنین تفاهم‌نامه فی‌مابین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی بدون تنظیم دادخواست و به صرف ارائه قرارداد یک‌ساله بوده و مشمول دریافت حقوق بیکاری می‌شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: در واحد تعاون نیز ثبت تعاونی، برگزاری انتخابات تعاونی، برگزاری مجمع، رسیدگی به امور اعضا تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، پیگیری فعالیت‌های تعاونی‌های تحت پوشش علی‌الخصوص تعاونی‌های مسکن مهر صورت می‌گیرد.

میرزاملکی با اشاره به عملکرد واحد تعاون در حوزه مسکن مهر دماوند، بیان کرد: در شهرستان دماوند تعداد چهار هزار و 300 واحد مسکن مهر مهک دماوند و سه هزار واحد مسکن مهر مهرآباد رودهن تحویل هموطنان شده است.

*پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دماوند به تعداد 66 فقره سامانه کارا و 140 فقره مشاغل خانگی

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند پرداخت انواع تسهیلات اشتغال‌زایی به‌عناوین‌مختلف را از دیگر اقدامات این اداره ذکر و تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی از سال 1381 از منابع صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی (صندوق کارآفرین امید فعلی) به افرادی که قصد ایجاد شغل را داشته‌اند، پرداخت‌شده است.

میرزاملکی خاطرنشان کرد: طرح تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال 1390 آغازشده و هر ساله بااعتباری که برای مشاغلی که در سامانه فوق‌الذکر قابلیت اجرا دارند به صورت شغل‌های خانگی برای اشتغال‌زایی پرداخت‌شده و هر ساله ادامه دارد که در سال 97 تعداد تسهیلات سامانه کارا 66 فقره و مشاغل خانگی 140 فقره بوده است.

وی به تسهیلات طرح فراگیر اشاره و اضافه کرد: زیرمجموعه‌های این تسهیلات در قالب تعاون روستا، تسهیلات توسعه و گسترش واحدهای تولیدی و صنفی هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ادامه داد: در امور اجتماعی، طرح‌های حمایتی جهت رفاه کارگران و کارفرمایان انجام می‌شود که در طول سال‌های اخیر با پرداخت بن کارگری به صورت نقدی و کالا اقدام شده است.

میرزاملکی برگزاری و پیگیری جشن‌ها و مسابقات و گرامیداشت مناسبت‌ها در مراکز تولیدی و همچنین تلاش برای رفاه کلیه کارگران را از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره برشمرد.

*اجرای استخر سرپوشیده و استراحتگاه کارگران در فازهای بعدی مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان دماوند

وی ادامه داد: جهت کمک به کارفرمایان علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، جهت جذب نیروی بیشتر و رفع بیکاری، با همکاری سازمان تأمین اجتماعی در قالب برنامه‌های پنج ساله سوم و چهارم و پنجم توسعه، معافیت بیمه‌ای کارفرمایان انجام گرفت که تأثیر به سزایی در جذب نیرو داشت.

میرزاملکی با اشاره به فعالیت‌های واحد اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند، تصریح کرد: این واحد وظیفه‌ی ثبت درخواست جویندگان کار، معرفی به شغل، ثبت درخواست نیرو از کارفرما و در نهایت اشتغال به کار افراد را بر عهده دارد که در راستای افزایش خدمات این واحد با ایجاد دو دفتر کاریابی غیردولتی در شهرستان دماوند، خدمات مطلوبی را به افراد ارائه می‌دهد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند اضافه کرد: مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان دماوند در سال 1375 کلنگ زنی شد و با پیگیری‌های شبانه‌روزی مسئولین در دولت تدبیر و امید در سال 1397 به همت نماینده شهرستان و فرماندار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این مجموعه تنها مجموعه ورزشی فرهنگی کارگران شرق استان تهران است که در زمینی به مساحت هفت هکتار ساخته‌شده و اجرای طرح‌های استخر سرپوشیده و استراحتگاه کارگران در فازهای بعدی اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا