به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني صورت گرفت؛

تجليل از كتابداران مركز مطالعات و تحقيقات شهرداری رودهن + تصاویر

کتابداران مرکز مطالعات و تحقیقات شهرداری رودهن به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی از مسئولان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی کچویی، شهردار رودهن در مراسم تجلیل از کتابداران ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تشکر از کتابداران اظهار داشت: زحمات کلیه افرادی که در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی فعالیت دارند قابل احترام و تقدیر است.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد و افزود: راه رهایی از روزمرگی در زندگی، مطالعه کتاب و استفاده از اندیشه‌های نو و پویاست.

شهردار رودهن بهترین راه ایجاد انگیزه و خلاقیت را نهادینه نمودن فرهنگ مطالعه و راهیابی کتاب به درون خانواده‌ها دانست و افزود: اگر ما نیروهای خلاق داشته باشیم یقیناً این امر موجب تسریع در روند توسعه و پیشرفت جوامع انسانی خواهد گردید.

کچویی نقش کتابداران در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مهم توصیف کرد و افزود: باید با روش‌های نوین و خلاقانه جوانان و نوجوانان را به سمت کتابخانه‌ها سوق داد.

در ادامه مراسم منوچهر همت نجفی، رئیس شورای اسلامی شهر رودهن ضمن تبریک این هفته کار و زحمت کتابداران را عظیم و قابل تقدیر برشمرد و گفت: کتابداری در ترویج فرهنگ مطالعه نقش محوری و اساسی دارد و چنانچه از سوی مسولین نادیده گرفته شود منجر به ایجاد رکود در جریان فرهنگی کشور خواهد شد.

وی توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) عنوان کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب از کتابخوانی به عنوان یک وظیفه ملی یاد کرده و نقش فرآیند کمال بشری را به وسیله کتاب میسر دانسته است.

شهردار رودهن افزود: مسئولان و دست انداران فرهنگی جامعه می‌توانند با تولید و پخش کتاب‌های اثر گذار نقش موثری بر بلوغ فکری فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نسل آینده داشته باشد.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های کتابداران با اهدا لوح سپاس و هدایا تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا