مدعی العموم از باب حقوق عامه هتل آبعلی را نجات دهد

مدعی العموم از باب حقوق عامه هتل آبعلی را نجات دهد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شهروندی دوستدار میراث فرهنگی طی پیامی نوشت: شهرستان دماوند یکی از نقاط گردشگری شهروندان ایرانی و تهرانی است.

این منطقه به واسطه جاذبه‌های کم نظیر و آب و هوای مفرح در فصول مختلف سال میزبان مسافرین داخلی و خارجی است.

از همین رو از قدیم الایام مسأله اقامت دغدغه‌ای برای مسافرین بوده است و به همین جهت در شهر آبعلی دو هتل بنا شد؛ یکی از این هتل‌ها هتل آبعلی است که اولین هتل در سطح کشور بوده که در دوره پهلوی اول بنا شد و به جهت معماری خاص و محوطه پیرامون در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مدیریت هتل در اختیار بنیاد مستضعفان است و در سنوات قبل قرار بود این بنا بازسازی و بهره‌برداری شود ولیکن به علت سوء مدیریت و اهمال در انجام وظایف قسمت‌های از بنا تخریب ولیکن تا به حال بازسازی نگردید و ده‌ها نفر نیروی انسانی که مستقیماً از این محل امرار معاش می‌کردند، بیکار شدند.

اکنون این بنای تاریخی که به آن میراث فرهنگی می‌گویند حال خوبی ندارد و کم کم دارد به خرابه تبدیل می‌شود وصدها اصله درخت چنار ده‌ها ساله محوطه حال خوبی ندارند و عنقریب صدای اره‌های برقی از این مکان به گوش خواهد رسید.

لذا از دادستان انتظار می‌رود از باب حقوق عامه مدیران این بنای تاریخی و مسئولین ذیربط را به انجام تکالیف قانونی در بازه زمانی معقول ملزم نماید تا بنا را احیاء و زمینه اشتغال ده‌ها جوان جویای کار را فراهم نماید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا