رئیس کمیته امداد دماوند خبر داد؛

220 مددجوی کمیته امداد دماوند فاقد مسکن هستند/ 60 درصد از مددجویان کمیته امداد دماوند زنان سرپرست خانوار هستند

رئیس کمیته امداد دماوند با بیان اینکه 220 مددجوی این نهاد فاقد مسکن هستند، گفت: 60 درصد از مددجویان کمیته امداد دماوند زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی شعبانی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین خدمات این نهاد تهیه مسکن برای مدد جویان نیازمند در نقاط شهری و روستایی است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 17 مسکن در سطح روستاها و یک مسکن در سطح شهر با اعتباری بالغ‌بر 870 میلیون تومان خریداری و به مدد جویان تحت پوشش تحویل داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در این مدت در بخش خدمات جانبی 76 مورد تعمیرات مسکن مددجویان با اعتباری بالغ‌بر 270 میلیون تومان صورت گرفته است.

شعبانی با بیان اینکه در حال حاضر 220 مددجو این نهاد فاقد مسکن هستند، تصریح کرد: مسکن یکی از نیازهای اساسی جامعه هدف این نهاد است و این امر نیازمند توجه و حمایت خیرین می‌باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 48 مورد اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی، دامداری و خدماتی با پرداخت 765 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده و همچنین به 22 مددجو در زمینه خیاطی، شیرینی پزی و آرایشی آموزش ارائه شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه 60 درصد از مددجویان تحت پوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند، خاطرنشان کرد: حوزه مددکاری یکی از حوزه‌های مهمی است که نقش بسزایی در شناسایی افراد نیازمند دارد؛ در حال حاضر 2 مدد کار این نهاد مشغول ارائه خدمات به مدد جویان تحت پوشش می‌باشند.

شعبانی با تاکید بر اینکه بیش از 10 مورد گزارش مبنی بر حضور برخی افراد از دیگر شهرستان‌ها به عنوان مأموران این نهاد به منظور تخلیه صندوق صدقات موجود در منازل اعلام شد، اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم صندوق‌های صدقات را صرفاً به مأموران کمیته امداد شهرستان دماوند که دارای لباس فرم مخصوص و حکم مأموریت هستند تحویل دهند.

*جمع‌آوری 345 میلیون تومان صدقه در دماوند طی هشت ماه اخیر/ جمع‌آوری 183 میلیون تومان زکات توسط کمیته امداد دماوند از ابتدای سال جاری

وی ادامه داد: در شهرستان دماوند 5050 صندوق صدقه در خانه‌ها، صنوف و معابر سطح شهرستان وجود دارد که در هشت ماه اخیر بالغ‌بر 345 میلیون تومان از صدقات جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند افزود: 3 نفر مسئول جمع‌آوری صندوق صدقات در شهرستان هستند که 2 نفر برای صندوق‌های کوچک و 1 نفر برای صندوق‌های بزرگ فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از جمع‌آوری 183 میلیون تومان زکات از ابتدای سال جاری تاکنون توسط کمیته امداد شهرستان اشاره کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا