دبیر مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند خبر داد؛

تشکیل 7 پایگاه برای مجمع قرآنی نوجوانان دماوند/ استفاده از اساتید کشوری در جلسات آموزشی مجمع قرآنی نوجوانان دماوند

دبیر مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند گفت: تشکیل هفت پایگاه و استفاده از اساتید کشوری در جلسات آموزشی طرح مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند در دستور کار اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید قربانعلی در دومین نشست مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: مجمع قرآنی شهرستان دماوند از ماه گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

وی افزود: این طرح ابتدا به کمک اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند ارائه شد که بعد از بررسی و حمایت از آن اولین نشست برگزار شده در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرک فرهنگیان گیلاوند، خروجی طرح نیز بسیار مطلوب بود.

دبیر مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند با بیان اینکه همچنین از تمامی مسئولان برای حمایت از مجمع قرآنی این شهرستان دعوت شده است، گفت: این طرح در دو موضوع اجرا می‌شود که یکی بحث کرسی‌های قرائت به سبب جذابیت و تنوع به صورت ماهانه در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح شهرستان دماوند اجرا خواهد شد.

قربانعلی ادامه داد: این کرسی‌ها به صورت گردشی برگزار می‌شود و گروه‌های سرود و تواشیح، قرعه کشی و هدایا، قرائت نخبه‌های شهرستانی، برگزاری مسابقات در سطوح مختلف اجرا خواهد شد و خانواده‌های نوجوانان نیز در این جلسات شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین در کنار کرسی‌های قرائت نشست‌های آموزشی در طول ماه‌های آتی جهت تقویت برگزار می‌شود.

دبیر مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند با اشاره اینکه این طرح شامل هفت پایگاه در دماوند با محوریت دارالقرآن، گیلاوند، آبسرد، رودهن، کیلان، آبعلی و سربندان تعریف شده است، گفت: این هفت کانون محل تشکیل کلاس‌های قرآن در رشته‌های قرائت، تجوید، الحان و مقامات، مفاهیم و تفسیر و حفظ هستند.

قربانعلی اضافه کرد: در این کلاس‌ها ابتدا از اساتید منطقه و سپس از اساتید کشوری و استانی بهره لازم را خواهیم برد، نوجوانان نخبه در هر کلاس گزینش شده و سپس به سطح بالاتر می‌روند.

وی با اشاره به طرح مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند عنوان کرد: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم شده است که در این رابطه برنامه کوتاه مدت دوساله است و تلاش می‌کنیم در این مدت تعدادی حافظ و نخبه در تفسیر و قرائت از جامعه قرآنی کشوری به منطقه وارد کنیم.

*استقبال تاکنون 150 نفر از مجمع قرآنی نوجوانان دماوند/ مسئولان حمایت خود را از اجرای این طرح اعلام کرده‌اند

دبیر مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند با اشاره میزان استقبال جوانان در اجرای یک‌ماهه این طرح گفت: در حال حاضر حدود 150 نفر از نوجوانان در مجمع قرآنی نوجوانان این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند و از مابقی هم با حضور در مسجد صاحب‌الزمان(عج) گیلاوند ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

قربانعلی با بیان اینکه نشست‌های آتی مجمع قرآنی به میزبانی مسجد جامع دماوند و شهر رودهن برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر مسئولان حمایت خود را از اجرای این طرح اعلام کرده‌اند و مقرر شده که طرح تدوین و به ادارات تقدیم شود؛ اگر خروجی مجمع برای مسئولان مشخص شود حمایت کرده و منابع مالی و حمایت‌های لازمه تأمین می‌شود.

دبیر مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند در پاسخ به اینکه چرا تاکنون در زمینه فعالیت های قرآنی شاهد خروجی مورد نظر نستیم، گفت: یکی از معضلات شهرستان دماوند عدم استفاده از اساتید کشوری است، اما در مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند از این اساتید لازم بهره می‌بریم که به صورت منسجم در تمام مناطق اعمال خواهد شد تا تربیت قرآنی دقیق باشد.

مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند مجمع قرآنی نوجوانان شهرستان دماوند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا