مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خبر داد؛

مبارزه شیمیایی با کانون تجمع ملخ‌ها در 530 هکتار از اراضی دماوند/ ملخ‌های بومی آفت جدی محسوب نمی شوند/ کشاورزان نگران نباشند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از مبارزه شیمیایی با کانون تجمع ملخ‌ها در 530 هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این خبر داد و گفت: ملخ‌های بومی آفت جدی محسوب نمی شوند.

حسین اردلانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند طبق سنوات گذشته به منظور پیشگیری از بروز خسارت به باغات و مزارع کشاورزی، عملیات دیدبانی و ردیابی ملخ را از اسفندماه سال ۹۸ آغاز و تاکنون ۳۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی دیدبانی و ۵۳۰ هکتار مبارزه شیمیایی در کانون تجمع ملخ ها انجام داده و هجوم ملخ های خسارت‌زا کنترل شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به اخبار روزهای اخیر مبنی بر وجود ملخ در برخی مناطق شهری و روستا ها به اطلاع مردم شریف شهرستان می رساند، ملخ مشاهده‌های شده در مناطق شهری، نوعی ملخ پروازی به نام اسفگنتوس یا بومی بوده و جزو آفات عمومی نمی‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: ورود این گونه ملخ به مناطق شهری به دلیل وجود نور شدید به خصوص نور پرژکتور ها بویژه در پارک‌ها، زمین های بازی و معابر می باشد.

اردلانی تصریح کرد: لذا جای نگرانی وجود نداشته و توصیه می‌‌شود از روشن نمودن چراغ های دارای نور شدید طی چند روز آینده خودداری گردد.

وی با بیان اینکه عملیات دیدبانی و ردیابی ملخ تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت، گفت: باغداران و کشاورزان محترم همچنان می توانند گزارشات هجوم ملخ را به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی و یا شماره تماس 09126116528 گزارش نمایند.

این مقام مسئول بیان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند آمادگی همکاری با شهرداری ها و مجموعه مدیریت شهری در این زمینه را دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا