لزوم احداث بازار میوه و تره‌بار در شهرهای دماوند/ پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع سهمیه میوه شب عید در دماوند

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند بر لزوم احداث بازار میوه و تره بار در شهرهای این شهرستان تأکید کرد و از پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع میوه شب عید در این دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  فاطمه فرزام، معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار دماوند در نشست مشترک کارگروه آرد و نان و کمیته تنظیم بازار دماوند اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، موضوعات مطرح شده در این نشست از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست موضوع استقرار سه کانکس بازرسی در نقاط پرتردد شهرستان دماوند است که این امر با همکاری شهرداری رودهن و آبسرد محقق شده و در دیگر موارد نیز با همکاری سایر شهرداری‌ها امکان‌پذیر است.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار دماوند ادامه داد: از دیگر موضوعات مورد تأکید، احداث میادین میوه و تره‌بار در شهرهاست که در این راستا در صورت نبود بازار میوه و تره بار در شهرهای شهرستان دماوند، شهرداری‌ها باید محلی در این خصوص در نظر بگیرند.

فرزام بیان کرد: در خصوص بازار میوه و تره‎‌بار جابان نیز باید گزارشی تهیه شده و با مشخص شدن متولیان امر، نحوه نظارت بر آن تعیین شود تا تصمیمات مرتبط با آن اخذ گردد؛ همچنین در خصوص بازار میوه و تره‌بار جنب اداره جهاد کشاورزی دماوند، این نهاد طرحی در خصوص عرضه مستقیم میوه دارد که موارد مربوط این امر از نظر حقوقی در حال پیگیری است.

وی اشاره‌ای نیز به سهمیه میوه ویژه شب عید در این شهرستان داشت و تصریح کرد: توزیع سهیمه میوه شب عید به جهت تعدیل بازار صورت می‌گیرد که در سال گذشته عملکرد خوبی در زمینه میزان سهمیه و قیمت در شهرستان دماوند داشتیم.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار دماوند با تأکید بر در نظرگیری جمعیت شناور شهرستان دماوند به جهت سهمیه میوه شب عید عنوان کرد: در این راستا امیدواریم که در سال جاری نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد؛ علاوه بر این انتخاب عاملین و میوه‌فروشان نیز باید به صورتی باشد که همه نقاط شهرستان دماوند به آن دسترسی داشته باشند.

فرزام خاطرنشان کرد: با توجه به موضوعات مربوط به اتحادیه نانوایان در شهرستان دماوند، با وجود اعلام نرخ مصوب نان، در مواردی نصب بنر قیمت و اطلاعات واحدهای نانوایی در این شهرستان صورت نگرفته که باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

وی گفت: کیل‌گیری از میزان مصرف آرد در شهرستان دماوند از جمله مواردی است باید مد نظر قرار گیرد، این امر در خصوص نانوایی‌های آزادپز انجام شده و در مورد نانوایی‌های دولتی نیز با همکاری تیمی متشکل از ادارات ذی‌ربط صورت می‌گیرد.

گفتنی است که در این نشست، در خصوص گزارش نظارت بر کالاهای اساسی و دارای اولویت نیز مواردی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا