رئیس اداره جهاد کشاورزی دماوند:

فعالیت 35 واحد گلخانه‌ای فعال در دماوند/ پرداخت 52 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان کشت گلخانه در دماوند

رئیس اداره جهاد کشاورزی دماوند از فعالیت 35 واحد گلخانه‌ای فعال در این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته 52 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان کشت گلخانه در شهرستان دماوند پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حسین اردلانی با اشاره به فعالیت واحدهای گلخانه‌ای در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 35 واحد گلخانه‌ای فعال در دماوند وجود دارد که از این تعداد، دو واحد مربوط به تولید توت فرنگی، پنج واحد سبزی و صیفی و 25 واحد مربوط به تولید گل و گیاه است.

وی افزود: دماوند در خصوص تولید محصولات گل شاخه بریده فعالیت خوبی داشته، به طوری که یک واحد به مساحت چهار هزار مترمربع که به تولید این محصول مشغول بود، به دلیل موفقیت در این زمینه و تولید داخل و صادرات، پنج هزار مترمربع دیگر نیز به این میزان مساحت افزود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دماوند تولید گلخانه‌ای محصول توت فرنگی در این شهرستان را نیز پربازده برشمرد و بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر 52 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان کشت گلخانه در مساحت 4.3 هکتار پرداخت شد؛ در سال جاری نیز 3.6 هکتار در این زمینه شناسایی شده که در حال بررسی است.

اردلانی ادامه داد: در سال جاری نیز از محل تبصره 18، تسهیلاتی با بهره 9 درصد برای استفاده متقاضیان کشت گلخانه‌ای قابل پرداخت است و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه محصولات گلخانه‌ای محدودیت صادرات ندارد، گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی دماوند و بهره‌وری بالای کشت گلخانه‌ای و کاهش مصرف آب، تمایل افراد نسبت به احداث گلخانه‌ای افزایش یافته است؛ علاوه بر این با توجه به حمایت دولت و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در این زمینه، فعالیت در خصوص کشت گلخانه‌ای قابل توجیه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا