رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند:

فعالیت یک تعاونی در شهر آبعلی تحت عنوان واگذاری اراضی مسکن جوانان غیرقانونی می‌باشد/ ضلع شمالی اراضی شهرک مدرس غیرمجاز به نام بنیاد مسکن در حال تفکیک شدن است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه فعالیت یک تعاونی در شهر آبعلی تحت عنوان واگذاری اراضی مسکن جوانان غیرقانونی می‌باشد، گفت: ضلع شمالی اراضی شهرک مدرس غیرمجاز به نام بنیاد مسکن در حال تفکیک شدن است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  محسن حاجی عزیزی در دومین نشست شورای اسلامی در سال ۹۹ و سی و سومین نشست در پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: در روستای مهرآباد طی تعامل با بنیاد مسکن 50 هزار مترمربع اجرای آسفالت از محل قیر یارانه‌ای انجام شده است.

*طرح هادی روستای اسلام آباد دماوند بعد از تعطیلات عید فطر انجام می‌شود

وی افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با استان لیست تمام روستاهای بخش رودهن و دماوند که افق 10 ساله آنها برای بازنگری گذشته است، پیشنهاد شده است، در این راستا در روستای اسلام آباد با اخذ موافقت‌نامه بعد از تعطیلات عید فطر اصلاح و طرح هادی آن بعد از 14 سال انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه طی رایزنی با فرمانداری باید مشکلات روستاها حل شود، افزود: نقشه برداری روستاها 17 سال پیش انجام شده و امروز نیاز روستاها تغییر کرده است، شرایط روستاها کاملاً عوض شده و به سمت ویلاسازی پیش می‌روند از این رو نمی‌توان طرح‌های هادی را به بهانه نبود اعتبار به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: زمین کشاورزی نباید داخل بافت روستا باید زیرا دستگاه‌ها و ادوات کشاورزی نمی‌توانند وارد بافت روستا شوند، از این رو موارد مذکور باید تغییر کاربری یابند.

حاجی عزیزی تصریح کرد: تأمین اعتبارات طرح هادی روستا که افق 10 ساله آنها گذشته است باید مصوب شود، اگر پیگیری‌های استانی ادامه یابد اعتبارات از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای تأمین می‌شود.

وی گفت: از طرح هادی روستای مهرآباد 11 سال، روستای گلاهک 14 سال و روستای جورد 12 سال گذشته است، این موارد اغلب شامل روستاهای رودهن هستند.

*برای مسکن جوانان روستای مهرآباد زمینی به مساحت 10 هکتار از اداره راه و شهرسازی تحویل گرفته‌ایم

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: برای مسکن جوانان روستای مهرآباد زمینی به مساحت 10 هکتار از اداره راه و شهرسازی تحویل گرفته‌ایم اما حدود 3 هکتار از آن دارای متصرف است که با بسته شدن این موضوع در روستای مهرآباد مشکلی دیگری وجود نخواهد داشت و بقیه پرونده‌ها در سیر واگذاری رسیدگی می‌شوند.

حاجی عزیزی با اشاره به موضوع بافت فرسوده و زلزله افزود: سال گذشته تمام روستاهای سطح شهرستان دماوند پالایش شدند و بازدید خانه به خانه صورت گرفت، در این اقدام تمام خانه‌های داخل بافت روستا با حضور مهندسان و متخصصان شناسایی شدند و از مردم درخواست شد که از تسهیلات بازسازی خانه‌ها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه طی بازدید از روستاها خانه‌هایی شناسایی شدند که با کوچکترین ضربه تخریب می‌شدند، ادامه داد: بسیج سازندگی 18 میلیون تومان وام بلاعوض و بنیاد مسکن 40 میلیون تومان وام می‌دهند، با دیگر تسهیلات و اسکلت و پیچ و مهره برای روستائیانی که خانه‌های بافت فرسوده دارند، یک خانه 60 متری قابل سکونت ساخته می‌شود و اگر تمایل داشتند با متراژ بیشتری بسازند مابقی را باید خودشان بپردازند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: برای این خانه‌ها در کنار تسهیلات بلاعوض، هزینه‌های جواز، نقشه و مهندس ناظر همگی رایگان هستند، در نهایت 60 متر خانه مقاوم برای روستائیان ساخته می‌شود تا در برابر زلزله ایمن باشند. اگر زلزله اتفاق بیافتد دولت باز هم همین امکانات را می‌تواند بدهد نه بیشتر، تا کنون 15 نفر برای این طرح معرفی شده‌اند.

حاجی عزیزی با اشاره به شرایط خانه‌ها در شهرهای زیر 25 هزار نفر گفت: در آبسرد نیز خانه‌های فرسوده بسیاری وجود دارد و مشکل افاغنه‌ها هستند که در زمینه قانونی کمک‌ها شامل حال آنها نمی‌شود.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن 40 میلیون تومان وام بلاعوض بازسازی به مردم شهر و روستا می‌دهد و در حوادث نیز اگر دیواری خراب شده یا مشکلی ایجاد شده است 12 میلیون تومان دیگر وام به آنها داده می‌شود و تسهیلات دیگری نیز وجود دارد.

حاجی عزیزی با تاکید بر مجاب کردن مردم برای بازسازی خانه‌هایشان افزود: اگر کسی تمایلی ندارد باید در قالب یک فرمت آماده اعلام کند که تمایلی به بازسازی ندارد تا مسئولیت آن از دوش ما برداشته شود، چرا که ما شرایط را فراهم کردیم تا در زمان وقوع زلزله حادثه‌ای پیش نیاید.

وی ادامه داد: مردم در زمینه منابع طبیعی سراسیمه شده‌اند در گذشته موضوعات اداری و اسناد و واگذاری‌ها مطرح نبودند اما امروز منابع طبیعی باید تعامل با استان را بهتر کند. همچنین اداره ثبت رودهن باید مرتبط با اداره ثبت استان تهران باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه در شهر آبعلی یک تعاونی تحت عنوان واگذاری اراضی مسکن جوانان در حال فعالیت است و وجه‌هایی را از مردم دریافت می‌کند، تصریح کرد: ضلع شمالی زمین شهرک مدرس در حال تفکیک شدن است و به طور غیرمجاز به نام بنیاد مسکن در حال واگذاری است؛ در سال‌های قبل نیز این اتفاق افتاده و شخصی از مردم مبالغی را دریافت کرده و متواری شده است، این اتفاق از طریق مرجع قضایی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا