فعالیت بیش از 850 تعاونی در شهرستان دماوند/ 410 نفر در شهرستان دماوند از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند/ صدور 2719 کارت آمایش برای اتباع خارجی در شهرستان دماوند

ali-mashhadi-abasiرئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از فعالیت بیش از 850 تعاونی در این شهرستان خبر داد و گفت: طبق آخرین آمار به‌دست آمده 410 نفر در شهرستان دماوند از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و برای دو هزار و 719 نفر اتباع خارجی در این شهرستان کارت آمایش صادر شده است.

علی مشهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده اخیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند اظهار کرد: اولویت برنامه‌ریزی‌های این نهاد بر پایه تشکیل تعاونی‌ها بوده است و اصلی‌ترین آن، تعاونی توسعه و عمران شهرستان دماوند است که خوشبختانه در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی از ساماندهی صنوف مزاحم در شهرستان دماوند سخن گفت و افزود: هدف ما تقویت این صنوف و در نظر گرفتن اعتبارات و فراهم کردن زمینه اشتغال‌زایی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین تعاونی‌های صنوف مزاحم با ایجاد سوله‌های مجزا و برگزاری مجمع عمومی انتخابات هیئت مدیره به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مشهدی عباسی تأکید کرد: از دیگر تعاونی‌های حائز اهمیت می‌توان به تعاونی فارغ‌التحصیلان اشاره کرد که در بخش کشاورزی با ایجاد فضای سبز به فعالیت می‌پردازند.

*فعالیت بیش از 850 تعاونی در شهرستان دماوند/ بیش از 400 نفر عضو تعاونی توسعه و عمران در شهرستان دماوند هستند

وی با اشاره به فعالیت بیش از 850 تعاونی تحت نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند، خاطرنشان کرد: تعاونی توسعه و عمران شهرستان دماوند با بیش از 400 نفر عضو، به‌عنوان یکی از تعاونی‌های بسیار مهم و فعال در این شهرستان محسوب می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در خصوص فعالیت تعاونی‌های مسکن مهر در شهرستان دماوند گفت: در موضوع مسکن مهر، تقریباً تمام تعاونی‌های گیلاوند تکمیل شده و باید با تلاش بیشتر در جهت تحویل انشعاب گاز، مابقی فعالیت‌ها در این زمینه نیز به پایان رسد؛ همچنین با تلاش بیشتر خدمات‌رسانی در مسکن مهر شهر آبسرد، این واحدها نیز آماده تحویل می‌باشند.

*وجود اختلاف با پیمانکاران؛ اصلی‌ترین دلیل عملکرد ناموفق برخی از تعاونی‌های مسکن مهر است/ معضل فاضلاب و نبود آسفالت از مشکلات مسکن مهر مهرآباد رودهن می‌باشد

مشهدی عباسی تصریح کرد: عملکرد ناموفق برخی از تعاونی‌های مسکن مهر در شهرستان دماوند، به دلیل اختلاف پیمانکار و آنان بوده است و بررسی و نتیجه این اختلافات بر عهده مراجع قضایی می‌باشد.

وی با اشاره به نقش مهم مراجع قضایی در مورد رفع مشکلات مسکن مهر در شهرستان دماوند، بیان کرد: معضل فاضلاب و پروژه آسفالت از مشکلات اصلی در مسکن مهر مهرآباد رودهن است که البته این موضوع هم در شهر دماوند نیز مطرح می‌باشد و با کمک اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، به آن پرداخته می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند همچنین به توانمندی بالای تولیدی‌های کوچک در شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: افتخار می‌کنیم که تعاونی‌های این شهرستان، قدرت مانور تولیدات خود را دارند و این مهم، مساعدت اداراتی مانند آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و ارگان‌هایی که نیاز به لباس فرم دارند را می‌طلبد.

*شهرستان دماوند بیشترین تعاونی‌ها را در سطح استان تهران دارد/ افت میزان تولید شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداران در شهرستان دماوند

مشهدی عباسی، با معرفی شهرستان دماوند به عنوان دارا بودن بیشترین تعاونی در استان تهران، به بحث تلاش در جهت فعال نمودن تعاونی‌های راکد در سطح شهرستان پرداخت.

وی با اشاره افت میزان تولید شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداران در شهرستان دماوند، تأکید کرد: میانگین تولید عسل برای هر کندو در سال‌های گذشته 7 کیلو بوده است؛ اما متأسفانه امسال این میزان تولید به 3 کیلو رسیده است که این میزان افت، تعاونی و اعضا را متضرر کرده است.

*پیگیری شکل‌دهی اتحادیه تعاونی‌ها و تشکیل اتاق‌های تعاون در شهرستان دماوند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند تصریح کرد: همچنین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با برنامه‌ریزی‌های مختلف و ارائه راهکاری‌های مناسب در این زمینه، به دنبال برطرف کردن اینگونه از مشکلات می‌باشد که در حال حاضر پیگیر شکل‌دهی اتحادیه تعاونی‌ها و تشکیل اتاق‌های تعاون در این شهرستان هستیم.

مشهدی عباسی، با اشاره به مشکل اشتغال برای بانوان در برخی از رشته‌ها مختلف اینگونه مطرح کرد: با وجود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مراکز کاریابی، برای بانوان فارغ‌التحصیل در برخی از رشته‌های مختلف با مشکل فراهم کردن شغل مواجه هستیم؛ با این وجود جای بسی خرسندی است که مراجعه کنندگان ما افراد با سواد هستند و تقریباً از مراجعه بی‌سواد به ندرت مشاهده می‌شود.

*معرفی سالانه 2500 کارجو به فرصت‌های شغلی مختلف در شهرستان دماوند

وی از معرفی حدود دو هزار و 500 نفر کارجو در فرصت‌های شغلی مختلف به صورت سالانه در شهرستان دماوند خبر داد و خاطرنشان کرد: ما از هر فرصتی مد نظر برای معرفی به کارجویان استفاده کرده و به عنوان یکی از وظایف خود، به حفظ وضعیت موجود می‌پردازیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند تأکید کرد: خوشبختانه در پنج ماه اول سال جاری، یک هزار و 435 نفر به عنوان نیروی کار یا کارجو به فرصت‌های شغلی پیش آمده، شامل حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، تعاونی‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی در شهرستان دماوند معرفی شدند.

*410 نفر در شهرستان دماوند از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند/ حضور اتباع خارجی در شهرستان دماوند یکی از معضلات اشتغال جوانان ایرانی است

مشهدی عباسی با اشاره به اینکه 410 نفر در شهرستان دماوند و 160 نفر هم در شهر دماوند از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، تصریح کرد: شخص بیکار از نظر قانون فرد بیمه شده‌ای است که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار باشد و بسته به سابقه کار خود در طی چند سال متوالی از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کند.

وی حضور اتباع خارجی را به عنوان یکی از معضلات اشتغال جوانان ایرانی در شهرستان دماوند عنوان کرد و گفت: متأسفانه به‌کارگیری اتباع خارجی صدمه بزرگی به موضوع اشتغال جوانان ایرانی می‌زند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند بیان کرد: همچنین علی‌رغم جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز که از سوی قانون در نظر گرفته شده است، بسیاری از افراد همچنان برای امورات مختلف کاری خود همچون باغداری و سرایداری از اتباع افغانستانی استفاده می‌کنند.

*شناسایی 257 تبعه خارجی غیرمجاز در بازرسی از 121 واحد کارگری در شهرستان دماوند/جریمه بیش از 2 میلیارد ریالی برای 284 واحد کارگری متخلف در شهرستان دماوند

مشهدی عباسی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با انجام 121 مورد بازرسی توسط بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از واحدهای کارگری فعال در سطح این شهرستان، تعداد 257 نفر اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی شده و 42 نفر هم نیز جایگزینی نیروی کار در این خصوص صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون در مجموع مبلغ دو میلیارد و 846 میلیون ریال جریمه نقدی در خصوص به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز برای 284 مورد واحدهای کارگری فعال در شهرستان دماوند ابلاغ شده است که علاوه بر این 48 مورد تعقیب کیفری کارفرمایان متخلف داشته‌ایم.

*صدور 2719 کارت آمایش برای اتباع خارجی در شهرستان دماوند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ضمن اشاره به اشتغال اتباع خارجی در شهرستان دماوند، گفت: در حال حاضر براساس آمار موجود از سوی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی برای دو هزار و 719 نفر اتباع خارجی در شهرستان دماوند کارت آمایش صادر شده است.

مشهدی عباسی ضمن تشکر از همکاری ارگان‌ها و مسئولان، به فعالیت مشاغل خانگی پرداخت و نقش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند را در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی بسیار پر رنگ قلمداد کرد.

وی با توجه به حداکثر تلاش این نهاد در خصوص جذب سرمایه‌گذاران جهت اشتغال‌زایی در شهرستان دماوند، تأکید کرد: با وجود مستقل بودن تعاونی‌ها پس از به ثبت رسیدن آنها، سعی ما بر این است تا مدیران تعاونی‌ها، اعضای هیئت مدیره و بازرسان دارای مدرک مرتبط و یا حداقل بالای دیپلم باشند که این موضوع برای شهرستان دماوند از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا