معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دماوند خبر داد؛

انجام طرح غربالگری شنوایی نوزادان در مراکز بهداشتی و درمانی دماوند/ تشخیص ناشنوایی تا قبل از 6 ماهگی، نتایج مطلوب‌تری در درمان دارد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دماوند از انجام غربالگری شنوایی نوزادان در مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: تشخیص ناشنوایی تا قبل از 6 ماهگی، نتایج مطلوب‌تری در درمان دارد.

سعید یونسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: کاهش شنوایی نوزادان می‌تواند رشد و تکامل گفتار، شخصیت و روابط عاطفی و اجتماعی و به تبع آن آموزش و تحصیل او را شدیداً متأثر سازد و به ویژه اگر اختلال شنوایی در دوران جنینی و به دلایل ژنتیکی در نوزاد شکل گرفته باشد.

وی افزود: به همین علت است که سن تشخیص کم شنوایی قبل از 3 ماهگی و شروع توانبخشی قبل از 6 ماهگی از عوامل مهم در بهبود گفتار و زبان در کودکان کم شنواست.

*تولد سالانه 600 تا 700 نوزاد ناشنوا در کشور/تشخیص ناشنوایی تا قبل از 6 ماهگی، نتایج مطلوب‌تری در درمان دارد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دماوند با بیان اینکه سالانه 600 تا 700 نوزاد ناشنوا در کشور به دنیا می‌آیند، گفت: از بدو تولد تا 6 ماهگی بهترین زمان برای تشخیص ناشنوایی یا کم شنوایی در نوزادان است که باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

یونسی با اشاره به اینکه تشخیص تا قبل از 6 ماهگی، نتایج مطلوب‌تری در درمان دارد، گفت: والدین محترم می‌بایست جهت انجام غربالگری شنوایی نوزادان به درمانگاه بیمارستان سوم شعبان و یا مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان دماوند مراجعه نمایند.

به گفته این مقام مسئول ارائه کارت شنوایی‌سنجی ممهور به مهر اداره بهزیستی شهرستان دماوند در زمان انجام واکسیناسیون دوماهگی الزامی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا