مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند:

پرداخت بیش از ۱۴۸ میلیارد ریال غرامت خسارت سرمازدگی در دماوند به باغداران دارای بیمه/ 970 هکتار از باغات دماوند تحت پوشش بیمه تنه درختان میوه قرار گرفتند/ پرداخت بیش از 3 میلیارد ریال غرامت به بیمه شدگان در بخش دام و طیور دماوند/ بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال در سال زراعی 97-96 غرامت پرداخت شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از پرداخت بیش از ۱۴۸ میلیارد ریال غرامت خسارت سرمازدگی  در این شهرستان به باغداران دارای بیمه خبر داد و گفت: ۱۵۲ هکتار از باغات دماوند تحت پوشش بیمه تنه درختان میوه قرار گرفتند.

حسین اردلانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: کشاورزی با ریسک‌های اقلیمی و آب و هوایی بی‌شماری مواجه است، بر اثر سرمای بهاره، بارش تگرگ در فروردین‌ماه سال جاری خسارت قابل توجهی به محصولات کشاورزی شهرستان در بخش باغی وارد شد.

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد به عمل آمده در طول نه ماهه اخیر و پیگیری‌های ویژه به عمل آمده در ماه جاری روز گذشته بیش از 148 میلیارد ریال از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به باغداران بیمه‌گذار خسارت دیده این شهرستان پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه کشاورزان نسبت به گسترش بیمه محصولات خود اقدام کنند، گفت: بیمه کشاورزی یکی از راه‌های مؤثر در جبران نظامند خسارات بخش کشاورزی است.

*8 هزار کلنی زنبور عسل در دماوند تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند

وی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی تاکنون دو هزار و 486 هکتار از باغات شهرستان دماوند تحت پوشش بیمه محصول قرار گرفته است و حدود 970 هکتار از باغات شهرستان دماوند تحت پوشش بیمه تنه درختان میوه قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته بیمه تنه درختان سه برابر افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه همچنین در سال جاری 8 هزار کلنی زنبور عسل تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در بخش دام و طیور سه میلیارد و 957 میلیون ریال غرامت به بیمه شدگان پرداخت شد که مجموع غرامت پرداختی در این شهرستان در سال زراعی 97-96 مبلغی بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا