با حضور دستگاه امدادرسان و خدماتی صورت گرفت؛

طرح ترافیکی رزمایش زمستانی ۹۷ در پیست آبعلی

طرح ترافیکی زمستانی ۹۷ در پیست آبعلی جاده هراز واقع در شهرستان دماوند با حضور دستگاه امدادرسان و خدماتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این طرح زمستانی با حضور جانشین نیروی انتظامی، رئیس پلیس راهور، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سرپرست اورژانس، معاون سازمان امداد و نجات هلال‌احمر و تعداد زیادی از نیروهای امدادی و انتظامی در پیست آبعلی واقع در شهرستان دماوند برگزار شد.

رزمایش طرح ترافیکی زمستانی ۹۷ صبح امروز ۲۲ آذر ۱۳۹۷ به منظور هماهنگی کامل دستگاه‌ها با یکدیگر در پیست آبعلی برگزار شد و این طرح از امروز ۲۲ آذرماه شروع و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد.

*۸۷۰ راهدارخانه در طرح راهداری زمستانی فعال و تجهیز شده‌اند/ ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده برون شهری در کشور داریم

حیدر مطاعی، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم با اعلام این مطلب اظهار کرد: در طرح راهداری زمستانی امسال ۸۷۰ راهدارخانه فعال، تجهیز شده و آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند و این در حالی است که ۱۲ هزار نیروی راهداری با به کارگیری ۹ هزار ماشین‌آلات راهداری مجهز، اماده خدمت به مسافران در زمستان امسال هستند.

وی افزود: تلاش ما بر این است که امسال هیچ یک از جاده‌ها و شریان‌های اصلی به دلیل بارش‌ها مسدود نشود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین بیان کرد: امسال پیش‌بینی شده است با توجه به اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی، قبل از بارندگی، در سطح معابر نمک پاشی انجام شود که با عدم لغزندگی سطح جاده‌ها، رانندگان به سلامت از گذرگاه‌ها و محورهای مواصلاتی عبور کنند.

مطاعی با اشاره به اینکه ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده برون شهری در کشور داریم، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار کیلومتر جاده شریانی وجود دارد که اولویت ما بازگشایی جاده‌های شریانی است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده برای پوشش ارتباطی راهدارخانه‌ها و مراکز ادارات استان‌ها و شهرستان‌ها، امیدواریم امسال هیچگونه انسدادی در جاده‌های کشور نداشته باشیم.‌

*اکنون نزدیک به 2 هزار دستگاه دوربین در جاده‌ها نصب شده است/ حداقل به 6 هزار دوربین در سطح جاده‌های کشور نیاز می‌باشد

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمان کنترل جاده‌ها به صورت دستی گذشته، اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از its، تجهیزات و فناوری‌های نوین بتوانیم شرایط مناسبی را برای کنترل رفت‌وآمد رانندگان داشته باشیم.

وی افزود: از زمان نصب دوربین‌های ثبت  تخلف در جاده‌ها (اکنون نزدیک به 2 هزار دستگاه دوربین در جاده‌ها نصب شده) شاهد کاهش جان‌باختگان در مسیرها مانند مسیر تهران به قم بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: در سطح جاده‌های کشور حداقل به 6 هزار دوربین نیاز است که بتوانیم رفت و آمد و رفتار رانندگان پرخطر را کنترل کنیم؛ در سال گذشته در 6 هزار تصادف فوتی، 16 هزار و 200 نفر جان خود را از دست دادند و در مکان‌هایی که از تجهیزات الکترونیکی استفاده شد توانستیم رفتار رانندگان را کنترل کنیم.

مهری متذکر شد: 6 هزار تصادف یعنی 3 هزار راننده مقصر و 3 هزار راننده غیر مقصر هستند و این تعداد قطعاً در مقابل 33 میلیون وسیله نقلیهعدد قابل توجهی نیست اما این رفتارهای پرخطر بسیار اندکی از رانندگان است که باید کنترل شود و یکی از راه‌های مهم برای کنترل رفتار استفاده از تجهیزات و فناوری نوین به ویژه نصب دوربین‌های ثبت تخلف است.

*یک هزار و ۲۴۵ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در سراسر کشور فعال هستند

شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: یک هزار و ۲۴۵ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در سراسر کشور در این طرح فعال هستند.

وی گفت: در این طرح ۲۴ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر و روزانه ۴ هزار و ۴۲۵ نیروی عملیاتی هلال‌احمر و ۳ هزار و ۴۵۷ خودروی عملیاتی برای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا