معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند:

با صدور اسناد عرصه مالکیت افراد در خرید ساختمان‌های مسکن مهر تثبیت می‌شود/ شهرداری‌ها مکلف به رعایت مفاد مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازها هستند

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه صدور اسناد عرصه مالکیت افراد را در خرید ساختمان‌های مسکن مهر تثبیت می‌کند، گفت: شهرداری‌ها مکلف به رعایت مفاد مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی شیوا در نشست شورای مسکن مهر شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: تمرکز نشست شورای مسکن بر رسیدگی به مشکلات و مسائل مسکن مهر در این شهرستان است.

وی افزود: در طول یک سال گذشته اقدامات اساسی در حوزه مسکن مهر شهرستان دماوند انجام شد و در این نشست مسائلی مانند فاضلاب مسکن مهر مهرآباد، دو تصفیه‌خانه و مشکلات مربوط به برق آن در مهرآباد و جمع‌آوری فاضلاب‌های سایت ساتراپ از جمله مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین مواردی مانند محوطه‌سازی مسکن مهر گیلاوند و مهرآباد از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که امور مربوط به آن توسط اتحادیه انجام شد و بحث عمده خدمات آن صورت گرفت.

شیوا در خصوص بحث پایان کار ساختمان‌های مسکن مهر اظهار داشت: این موضوع باید توسط تعاونی‌ها مورد پیگیری قرار گیرد تا بحث‌های فنی آن با شهرداری به جمع بندی رسیده و پایان کار اخذ شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند از صدور اسناد عرصه در این شهرستان خبر داد و تأکید کرد: با صدور اسناد عرصه مالکیت افراد در خرید ساختمان‌ها تثبیت می‌شود که این امر پس از اخذ پایان کار امکان‌پذیر است.

شیوا با اشاره به زلزله اخیر با تأکید بر مقاوم بودن ساختمان‌های مسکن مهر خاطرنشان کرد: مسلماً به صراحت نمی‌توان در خصوص مقاومت ساختمان‌ها صحبت کرد اما طراحی آنها بر اساس آیین‌نامه صورت گرفته و مورد نظارت بوده است.

وی اضافه کرد: طراحان ساختمان مقید بر اجرای دقیق مفاد آیین‌نامه 2800 ایران مربوط به کنترل طراحی ساختمان برابر زلزله هستند که در صورت نظارت صحیح اتفاقی در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله رخ نخواهد داد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص مقام‌سازی ساختمان‌های موجود در شهرستان گفت: در حوزه شهرها و روستاها دستورالعمل و آیین نامه‌ای به نام مقررات ملی ساختمانی ایران وجود دارد که این مقررات یک قانون است و اجرای قانون برای همه ضرورت دارد.

شیوا با بیان این مطلب که شهرداری‌ها موظف به رعایت مفاد مقررات ملی ساختمانی ایران هستند تصریح کرد: با توجه به وقوع زلزله اخیر شهرداری‌ها کماکان مکلف به رعایت قانون هستند و این امر بیش از گذشته مد نظر قرار دارد.

*۱۹۱۴ واحد مسکن مهر مهک گیلاوند در حال تکمیل و آماده‌سازی است/ صدور ۷۰۰ سند عرصه برای مسکن مهر شهرستان دماوند

در ادامه این نشست محمد رنجبر رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر در یک سال گذشته با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه برطرف گردید و عمده این مشکلات در حیطه خدمات‌رسانی قرار داشت که انصافاً به مرحله‌ای رسیدیم که تنها تعداد اندکی از واحدها به دلایلی خدمات‌رسانی نشدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۹۱۴ واحد در مهک باید تکمیل و تحویل داده شود که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ واحد مربوط به پروژه میثاق مرآت و متعلق به صنایع دفاع است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند ادامه داد: پروژه میثاق مرآت تاکنون به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده بود اما خوشبختانه در طول یک ماه گذشته پنج میلیارد برای آنها آزاد شد و تسهیلات آن ارتقا پیدا کرد که در آینده از پروژه‌های بسیار خوب خواهد بود و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رنجبر در خصوص اجرای فضای سبز در این پروژه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شهرداری موظف بر اجرای این امر است اما نظارت بر اجرای فضای سبز این پروژه مدنظر ما قرار دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه کلانتری مسکن مهر مهک نیز در حال تکمیل است که با اتمام آن امنیت نیز تأمین خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند در خصوص تیرگذاری اداره برق در مسکن مهر یک در سایت الف و ب اذعان داشت: علاوه بر رسیدگی به تیرهای چوبی برق، پروژه نانو ابنیه کوهسار نیز باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود زیرا آسفالت‌ریزی آن پیش از فصل بارندگی در دستور کار قرار دارد.

رنجبر با بیان ضرورت انجام پایان کار در پروژه‌های مسکن مهر اظهار داشت: خوشبختانه آماده‌سازی تعداد ۷۰۰ سند عرصه از امور خوبی است که اجرایی شده و به این ترتیب افراد بر روی زمین مسکن دارای سهام می‌شوند و خرید و فروش مسکن مهر با صدور این اسناد امکان‌پذیر است.

در ادامه، بهزاد صبوری رئیس اداره برق شهرستان دماوند در خصوص اجرای تیر چوبی برق در مسکن مهر یک اظهار داشت: این شبکه به صورت موقت ایجاد شده و امور مربوط به شبکه اصلی تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد و خوشبختانه اجناس لازم در این خصوص خریداری شده است.

وی در خصوص پروژه نانو ابنیه بیان کرد: خوشبختانه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در این خصوص پرداخت شد و تا حدودی مشکلات آن برطرف گردید.

رئیس اداره برق شهرستان دماوند در خصوص روشنایی مسکن مهر تصریح کرد: خوشبختانه اعتبار لازم در این خصوص به مبلغ ۱۹۸ میلیون تومان دریافت شد و تنها اجرایی کردن آن باقی مانده که در دهه فجر سال جاری شاهد اجرای آن خواهیم بود.

*جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر مهرآباد بخش رودهن/ تصفیه‌خانه شماره 2 مسکن مهر مهرآباد در حال آماده‌سازی و تحویل است

مسعود هادی‌زاده، رئیس اداره آب و فاضلاب شهر رودهن نیز در این نشست گفت: با توجه به رها شدن فاضلاب در سال‌های گذشته، در اردیبهشت‌ماه سال جاری جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهرآباد در دستور کار قرار گرفت و تاکنون مشکلی در این خصوص وجود نداشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تصفیه‌خانه شماره یک مهرآباد تحویل اداره آب و فاضلاب گردید و لازم است افراد در خصوص خرید انشعاب اقدام کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر رودهن اضافه کرد: همچنین تصفیه خانه شماره دو نیز در حال انجام فرایند آماده‌سازی برای تحویل است که باید ظرف مدت یک ماه این اقدام اجرایی شود.

هادی‌زاده در خصوص انتقال آب تصریح کرد: در مردادماه سال جاری خط انتقال آب و اتصال‌ها به بهره‌برداری رسیده و مخزن پنج هزار متر مکعب مهرآباد مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و در حوزه فاضلاب نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

*نبود روشنایی و راه دسترسی، عمده مشکل مسکن مهر مهرآباد

همچنین رضا اسماعیلی رئیس اتحادیه مسکن مهر شهرستان دماوند اظهارداشت: 90 درصد از مشکلات پروژه مسکن مهک گیلاوند برطرف شده و فقط در قسمت ۱۶ هکتاری بحث انشعابات دارای مشکلاتی است که خط انتقال آب و گاز انجام شده و تنها علمک‌گذاری باید مد نظر قرار گیرد؛ همچنین 90 درصد از امور مربوط به اداره برق نیز به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در پروژه مهرآباد مشکل آب و فاضلاب حل شده و سه دستگاه تصفیه خانه آماده است، تصفیه خانه یک و دو مشکلی ندارند و تصفیه خانه دو در حال اجرای تحویل است.

رئیس اتحادیه مسکن مهر شهرستان دماوند از نبود روشنایی و معضلات راه دسترسی به عنوان مشکلات مسکن مهر مهرآباد نام برد و بیان کرد: در طول روزهای اخیر تمام شبکه 16 هکتاری در حال اجرای برق رسانی است و خوشبختانه در طول سه سال اخیر تعاونی‌ها از جهت نظارت تسلط بیشتری بر پیمانکاران دارند و از این رو روند پیشرفت اجرایی مسکن مهر بهتر شده است.

*نصب 470 کنتور در تعاونی مهر یک و چهار مسکن مهر مهرآباد

علیرضا قاسمی، رئیس اداره برق بخش رودهن در خصوص مسائل مربوط به برق مسکن مهر مهرآباد بیان کرد: در 20 روز قبل مناقصه‌ای انجام شد و 770 میلیون تومان به پیمانکار ابلاغ شد که 300 میلیون از این میزان در خصوص مهر یک و چهار هزینه گردید.

وی اضافه کرد: تا پایان ماه جاری تعداد 470 کنتور در تعاونی‌های یک و چهار نصب خواهد شد که 40 کنتور نیز در طول روزهای اخیر نصب گردید.

رئیس اداره برق بخش رودهن در خصوص روشنایی بلوار اصلی مسکن مهر گفت: تاکنون 107 میلیون تومان در این خصوص اعتبار دریافت کردیم که به محض اتمام دو پروژه مذکور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا