نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه:

ابلاغ تدوین سند توسعه گردشگری جامع برای شهرستان دماوند و فیروزکوه/ قانون تعرفه بخش صنعت در شهرستان دماوند مورد بررسی و توجه قرار گیرد/ تفاهم‌نامه‌ با جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف تغییر کاربری اراضی جهت توسعه طرح‌های گردشگری

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ تدوین سند توسعه گردشگری جامع برای شهرستان دماوند و فیروزکوه خبر داد و گفت: با جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف تغییر کاربری اراضی جهت توسعه طرح‌های گردشگری تفاهم‌نامه‌‌ای صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، قاسم میرزایی نیکو در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند با حضور سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: در شهرستان دماوند مجموعه‌های گردشگری خوبی وجود دارد و به نظر می‌رسد این شهرستان می‌تواند قطب گردشگری باشد.

وی افزود: شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه یکی از قابلیت‌های گردشگری در یک منطقه از شرق کشور هستند که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بر همین اساس نیازمند داریم تا توسط میراث فرهنگی و گردشگری کشور دستور تدوین سند گردشگری جامع برای شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه حتماً ابلاغ شود تا براساس یک الگوی مدون بتوانیم مانع نابسامانی‌هایی که در ساخت و سازها وجود دارد شویم.

میرزایی نیکو با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری مذهبی گفت: مجموعه مسجد جامع دماوند نزدیک به هزار سال قدمت دارد اما بخش‌هایی از آن فرسوده شده و زیر زمین آن نیاز به مرمت دارد.

وی ادامه داد: این مسجد به عنوان مجموعه گردشگری بسیار قدیمی و پایدار است که در حال حاضر طرح‌ریزی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجموعه عمارت‌هایی همچون برج شبلی نیز در دماوند وجود دارد که اثر زمان اشکانیان را دارد اما مغفول مانده که البته در این زمینه هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

*قانون تعرفه بخش صنعت در شهرستان دماوند مورد بررسی و توجه قرار گیرد

میرزایی نیکو در ادامه تأکید کرد: یکی از درخواست‌های دیگر این است که قانون تعرفه بخش صنعت در دماوند مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تفاهم‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف بحث تغییر کاربری اراضی داشته باشیم تا استعلام‌های مورد نظر در خود شهرستان دماوند انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجتمع‌های ویلایی گردشگری گفت: سه مرکز ویلایی گردشگری در سه نقطه مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از برگزاری نشست با میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی اقدامات اجرایی آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا