همزمان با روز 28 ماه صفر صورت گرفت؛

برپایی سفره امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه محله درویش شهر دماوند

همزمان با روز 28 ماه صفر سفره امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه محله درویش شهر دماوند برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مردم دارالمؤمنین دماوند همزمان با 28 ماه صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در سوگ این ایام به عزاداری پرداختند.

در همین راستا، نذری دادن برای گرفتن حاجت‌ها یکی از سنت‌های قدیمی مردم مؤمن دماوند است که به مناسبت ایام خاص در طول سال نذری توزیع می‌کنند و یکی از این مراسم، برپایی سفره برای اهل‌بیت (ع) است که در نقاط مختلف ایران اسلامی نیز انجام می‌شود.

میترا فرج‌الهی، مسئول هیئت حضرت رقیه بنت الحسین(س) نیز در خصوص عملکرد این هیئت در روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: به مدت پنج سال است که سفره امام حسن مجتبی (ع) برپا می‌شود و در این زمینه، سه سال بوده که این مراسم در حسینیه محله درویش در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه بانوان حاضر در این مراسم هر کدام با نیت و حاجت خاصی شرکت کرده بودند، افزود: کل هزینه‌های این مراسم توسط کمک‌های مردمی، هیئت امنا و اعضای هیئت جمع‌آوری می‌شود؛ همچنین برآورد هزینه‌ها تاکنون شش میلیون تومان بوده است.

مسئول هیئت حضرت رقیه بنت الحسین(س) با اشاره به اینکه استقبال بانوان از سفره امام حسن مجتبی (ع) چشم‌گیر بود، گفت: کربلایی مهدی بزمجو مداحی این مراسم را همراه با قرائت دعای توسل بر عهده داشتند؛ همچنین در ابتدای مراسم نیز از میهمانان و شرکت‌کنندگان پذیرایی به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا