دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند:

دماوند همچنان پیشتاز در مبارزه با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی است/ تخریب 551 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی دماوند طی سال جاری/ تاکنون 122 حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدودسازی شده است/ توقف عملیات حفاری 82 حلقه چاه غیرمجاز در دماوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از تخریب 551 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون 122 حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدودسازی شده است.

حسن ابراهیمی بسابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: شهرستان دماوند همچنان پیشتاز در مبارزه با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز است و در استان رتبه ممتازی را در این زمینه کسب کرده است.

وی افزود: در سال جاری در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز 551 مورد تخریب از باب تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی صورت گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند ادامه داد: این برخوردها باید صورت گیرد به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که اراضی کشاورزی به ویلا و ساخت و ساز غیرمجاز تبدیل شود، وظیفه داریم که از نعمت محیط زیست دماوند حفاظت کنیم از این رو مصمم به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستیم و به زودی سراغ موارد موجود خواهیم رفت.

ابراهیمی بسابی بیان کرد: اگر این مبارزه صورت نگیرد قطعاً کل شهرستان دماوند با معضلات و مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه می‌شود و سودجویان بهره‌برداری کرده و باغات و زمین‌های کشاورزی را خریداری می‌کنند و با تغییراتی به چندین برابر قیمت می‌فروشند.

وی گفت: اگر قرار است ساختمانی ساخته شود نیاز به امکانات زیربنایی دارد اما اینگونه ساخت و سازهای غیرمجاز فقط برداشت از جیب سایر مردم شهرنشین است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تصریح کرد: امسال با دستورات قضایی 122 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد و نسبت به توقف عملیات حفاری 82 حلقه چاه و توقیف ادوات حفاری اقدام شد.

ابراهیمی بسابی افزود: به دنبال ساخت یک ویلا یک چاه غیرمجاز حفر می‌شود، اگر امروز عمق رسیدن به آب در چاه‌ها افزایش یافته است مربوط به حفر چاه‌های غیرمجاز است، بنابراین باید به وظیفه خود عمل کرده و از هر گونه ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: از مردم درخواست می‌شود که چنین اراضی کشاورزی که تبدیل به ویلا شده را خریداری نکنند زیرا ممکن است به مرور زمان و به ترتیب تخریب برسیم و اقدام به تخریب ویلا کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تاکید کرد: تقسیم‌کاری صورت گرفته و قطعاً ویلاها مورد تخریب قرار خواهند گرفت، با تشکیل پرونده قضایی از سوی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و سایر ارگان‌های نظارتی یک مرحله رسیدگی طی می‌شود و اگر ساخت‌وسازهای گذشته غیرمجاز باشند قطعاً ویلاها متعاقباً تخریب خواهند شد.

ابراهیمی بسابی اضافه کرد: مردم بدانند که در هر منطقه‌ای که اراضی کشاورزی و منابع طبیعی باشد و ساخت‌وساز در آنها انجام شده باشد، تخریب صورت می‌گیرد و بنا نیست که ماندگار شود و به آنها تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص تمام ساخت‌وسازهای غیرمجاز، ادارات مربوطه را موظف کرده‌ایم که به سرعت پرونده‌ها را تشکیل دهند تا طی رسیدگی قضایی حکم قلع و قمع آنها صادر شود، گفت: مواردی که در حال ساخت هستند نیز با دستورات قضایی لازم از ادامه کار ممانعت شده و جمع‌آوری می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تاکید کرد: از 10 هزار مورد ساخت ساز غیرمجاز، در سال 96 حدود 1700 مورد تخریب داشتیم و در سال جاری 551 مورد از باب ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخریب داشتیم که موارد دیگر به این آمارها اضافه می‌شوند.

ابراهیمی بسابی در پایان گفت: قطعاً در این مدت باز هم ساخت‌وسازهایی صورت گرفته زیرا منافع قابل توجهی برای سودجویان داشته است اما دست بردار نیستیم و تا حد توان در مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز پیشتاز بوده‌ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا