رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

سند جامع توسعه استان تهران تصویب شد/ بررسی مجدد مصوبه حریم روستای مهرآباد در طرح جامع تفضیلی شهر رودهن

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به سند جامع توسعه استان تهران، گفت: مصوبه سند جامع توسعه استان تهران از روز شنبه ابلاغ خواهد شد که یکی از محور‌های آن بحث در مورد روستای مهرآباد واقع در شهرستان دماوند بود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، نعمت الله ترکی در گفتگویی اظهار کرد: امروز چند برنامه کلیدی را مورد بررسی قرار دادیم که یکی از محور‌های آن بحث در مورد روستای مهرآباد واقع در شهرستان دماوند بود.

وی افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه‌ای را مبنی بر الحاق این روستا بر طبق طرح جامعه تفضیلی به شهر رودهن ارائه کرده است.

ترکی ادامه داد: طبق پیگیری‌های به عمل آمده، به دلیل اینکه شورای برنامه ریزی در این رابطه مصوبه‌ای را نداشته و این مسئله باید ابتدا در کارگروه بررسی و نهایتا به صورت مجدد بررسی و تصویب می‌شود، این مهم امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: در این رابطه مسائلی، چون اعتراضاتی که برخی از روستاییان ساکن در منطقه و مکاتبات وزارت کشور مبنی بر عدم رعایت تقسیمات کشوری مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد تا کلیات آن مجددا به وزارت کشور اعلام شود تا شاهد اصلاح نهایی این مصوبه در غالب پا برجا ماندن محدوده و حریم روستا در کنار شهر رودهن مبتی بر طرح جامع تفضیلی باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: دومین بحث مورد طرح در جلسه بحث شهرک صنعتی شهدای خیرآباد ورامین بود از آنجا که فعالیت این شهرک به شکل غیر مجاز به انجام امور اقتصادی پرداخته و تسهیلات شهرک‌های صنعتی را دریافت نمی‌کردند، مطالعات انجام شده در این حوزه را تقدیم هیات وزیران کردیم که آن هیات نیز این شهرک را به عنوان شهرک خصوصی و صنعتی به رسمیت شناخت.

وی افزود: از هفته آینده این شهرک به عنوان یک شهرک صنعتی بخش خصوصی منظور خواهد شد که ما ملزم هستیم تا تمامی خدمات آن را در نظر بگیریم.

ترکی تصریح کرد: سومین بحث مطرح شده در این نشست بررسی سند توسعه استان بود که برای نخستین بار توانستیم این سند را به صورت عملیاتی با توجه به ظرفیت و قابلیت هر یک از استان‌ها مصوب و از روز شنبه ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین رابطه کلیه دستگاه‌های اجرایی اهم از فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران ملزم هستند تا کلیه اقدامات و فعالیت‌های خود را در هر شهرستان بر مبنی سند توسعه استان تهران مورد طرح ریزی، اجرا و نظارت قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا