روستای محمودیه دماوند از دیرباز تاکنون/ تمام اراضی روستای محمودیه دارای سند مالکیت و تک برگی است

عضو انجمن علمی تخصصی حقوق دماوند و شورای اسلامی ادوار روستای محمودیه گفت: تمام اراضی روستای محمودیه دارای سند مالکیت و تک برگی است.

رضا عیوضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: طبق اسناد مرکز آمار ایران وابسته به نهاد ریاست جمهوری براساس مصوبه سال دولت جمهوری اسلامی به عنوان آبادی به بخش مرکزی دماوند یعنی جمع آبرود – هیئت وزیران 1366 الحاق می‌گردد.

وی افزود: اسناد یکپارچه به نام قریه محمودیه در ادارات ثبت اسناد دماوند بیانگر وجود سکونت بیش از یکصد سال پیش در روستا بوده است این روستا از شمال به آبادی چشمه ابراهیم و از غرب به روستا وادان و از شرق به روستای هاشمک و از جنوب به دشت آبسرد متصل می‌گردد و در نقشه‌های قبل و بعد از انقلاب به‌عنوان آبادی و محل سکونت و دارای جمعیت بوده است و از قدیم دارای کد آبادی بوده است.

عضو ادوار شورای اسلامی روستای محمودیه گفت: گسترش محمودیه در سال‌های اخیر امر غیرطبیعی نبوده است صد درصد صدر آبادی‌های دماوند چه از نظر وسعت و چه از نظر جمعیت گسترش کیفی و کمی یافته‌اند به‌عنوان روستاهای نمونه آینه ورزان، جابان سربندان، وادان و مهرآباد در حال تبدیل به شهر می‌باشند.

عیوضی‌پور ادامه داد: گرمابسرد، سیدآباد، رودهن، آبعلی و صدها آبادی دیگر دماوند در این حوزه تعریف می‌شوند؛ اما چه شده است فقط نام محمودیه بر سر زبانه است اصل این ماجرا چیست؟ ریشه این حوادث را باید در ارائه گزارشات نادرست و ناجوانمردانه از این روستا به مراجع محترم دولتی و قضایی جستجو کرد طبق ادارات بنیاد مسکن استان تهران و جهاد کشاورزی استان تهران قبل از همه چیز، اسناد و مدارک مستند و همه کس مخاطبان امروز دستگاه محترم قضایی و مردم هستند و باید در قبال کوتاهی در انجام وظیفه قانونی خود پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: بنیاد و مسکن انقلاب اسلامی تهران بیش از 10 بار مکاتبه شورای اسلامی و اهالی محمودیه جهت اجرای طرح هادی را مسکوت گذاشته‌اند و اگر سال‌های پیش طرح هادی اجرا می‌شد و حریم بافت اصلی روستا مشخص می‌گردید امروز خیلی از اتفاقات به‌طور طبیعی جلوگیری می‌شد و حریم قانونی ساخت و ساز مشخص می‌گردید.

عضو ادوار شورای اسلامی روستای محمودیه بیان کرد: علی رغم تقبل هزینه از سوی اهالی محمودیه، این بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهران بود که به وظیفه قانونی خود عمل نکرد و باید پاسخگوی مرجع محترم قضایی در قال کوتاهی از وظایف خود و جبران خسارات به مردم باشد در دماوند در حوزه ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخلفات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته که شوراها و دهیارهای محترم از کم و کیف قضایا مطلع‌اند که زبان از بیان آنها شرم می‌کند تمام طرح‌های هادی روستاهای دماوند به دلیل اعمال سلیقه و عدم کارشناسی مناسب وضعیتی مناسب ندارند.

عیوضی‌پور گفت: اهالی محمودیه در قبال ساخت و ساز انجام شده مجوز قانونی دارند و در این راستا عالیترین مرجع وزارت محترم جهاد کشاورزی در قبال 90% ایجاد باغ و کاشت درخت 10% مجوز ساخت داده است این تفاهم نامه غیر قابل فسخ بوده و از تاریخ انعقاد قابلیت اجرایی داشته است.

وی ادامه داد: طرفین تفاهم نامه معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس امور اراضی و مدیر کل محترم جهاد استان تهران از یک طرف و شورای اسلامی وقت محمودیه از طرف دیگر می‌باشند اسناد این تفاهم‌نامه موجود می‌باشد در اجرای این تفاهم نامه نزدیک به یکصد هزار نهال درخت مثمر و غیر مثمر در کل محمودیه کاشته شده و به لطف خدا به بار نشسته است.

عضو ادوار شورای اسلامی روستای محمودیه بیان کرد: اراضی محمودیه هرگز برای کشاورزی و زراعت مناسب نبوده و به استناد نظریه‌های کارشناسی کارشناسان حوزه خاک 90% خاک موجود از نظر آهکی غلیظ بوده است و تنها راه کاشت نهال و درخت تعویض خاک و ایجاد چاله به ابعاد 1.5*1.5 متر می‌باشد.

عیوضی‌پور عنوان کرد: اهالی محترم با رنج بی پایان و با تحمل هزینه‌های بسیار سنگین و با خرید خاک از سایر نقاط دماوند و ایجاد چاله‌های به زر گ و خارج کردن خاک آهکی مبادرت به کاشت نهال می‌نمایند.

وی افزود: بنابراین این مسائل به مقامات محترم دولتی و قضایی صحیح منتقل نمی‌شود و این اراضی لم یزرع با رنج بسیار به باغ تبدیل شده است.

عضو ادوار شورای اسلامی روستای محمودیه بیان کرد: تمام اراضی محمودیه دارای سند مالکیت و تک برگی می‌باشد و حتی یک سانتی متر آن منابع طبیعی و یا اراضی ملی نیست.

عیوضی‌پور افزود: استدعای اهالی محمودیه از محضر مراجع معظم قضایی اجرای تفاهم نامه امضاء شده بین وزارت جهاد کشاورزی و شورای محمودیه می‌باشد و به یقیناً فرماندار محترم جناب دکتر حیدری و جناب آقای دکتر رسولی نژاد نماینده محترم مجلس نیز پیگیر مطالبات به حق اهالی محمودیه می‌باشد و محمودیه چیز تافته و بافته جدا از شهرستان دماوند نیست.

وی تصریح کرد: تشکیک به روستا نبودن محمودیه به دلیل کم لطفی برخی از مدیران شهری می‌باشد متولی ایجاد ارتقاء روستا، دهستان، بخش، شهر و شهرستان و انحلال آن و تعریف آن از وظایف ذاتی وزارت کشور می‌باشند.

عضو ادوار شورای اسلامی روستای محمودیه گفت: در گذشته سروران عزیز جناب آقای مشهدی عباسی و مهندسی میرزایی نیکو جناب آقای دکتر رسولی نژاد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به محمودیه تشریف فرما شدند و دستوراتی در جهت حل مشکلات اهالی صادر فرموده‌اند اهالی روستا استدعای پیگیری مسائل روستا از نماینده پرتلاش و پر سابقه دماوند را دارند.

انتهای پیام/

5 دیدگاه

  1. سلام
    احسنت کاملا درسته
    آفرین به خبر گذاری شما که یک طرفه خبر نمیزاره فقط
    محمودیه قانونی هست و دعواهای سیاسی و شعاف سیاسی نباید دودش بره تو چشم مردم
    محمودیه واقعا هیچ مشکلی نداره و قانونی هست
    با تشکر از تارود

    1. محمودیه قانونی هست….. اما بعد از معامله به خریدار میگن سندش مزروعیه و قابل تغییر کاربری نیست.

  2. سلام دوستان
    ک موضوع مهم در مورد محمودیه این که املاکهای داخل شهرک تمام دلال هستند و تمام زمینها را با قیمت پایین به فروشنده اعلام میکنند و بعد از خرید به صورت وکالت از فروشنده ان زمین را به شخص دیگری با قیمت بالاتر میفروشند قیمت زمینهای محمودیه در حال حاضر قواره ای 5 میلیارد هستش مراقب باشید گرفتار دلالهای اونجا نشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا