روستاییان به خاطر اجرا نشدن طرح‌های هادی متضرر شده‌اند

بخشدار رودهن گفت: عدم اجرای درست و به موقع طرح‌های هادی موجب تخلفات در حوزه تصرفات اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌شود و روستاییان از این بابت به شدت در حال متضرر شدن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا طاهرخانی اظهار کرد: طرح‌های هادی و تصویب و اجرای به موقع آن از مزایای خوبی برای روستاها و مردمان آن برخوردار است، ولی متاسفانه مشاهده شده تصویب بسیاری از طرح‌های هادی روستایی سال‌ها به طول انجامیده و همین موضوع موجب گسترش تخلفات شده است.

بخشدار رودهن با بیان اینکه طرح‌های هادی روستای از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی هستند، افزود: طرح هادی روستایی طرحی است که موجب ساماندهی و اصلاح بافت موجود می‌شود و میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات، تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

طاهرخانی ادامه داد: اشتغال‌زایی و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها از دیگر ویژگی‌های طرح‌های هادی است که قطعا این موضوع کمک بسیار بزرگی به عمران و آبادانی روستاها می‌کند، به شرطی که به درستی و به موقع اجرا شود.

بخشدار رودهن اظهار داشت: چند روستای بخش رودهن نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستند و این موضوع باعث شده که خدمات‌رسانی به روستا و اهالی آن به دشواری انجام شود.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز را در بخش رودهن تقریبا به صفر رسانده‌ایم، گفت: قطعا با اجرای درست و به موقع طرح‌های هادی آمار ساخت و سازهای غیرمجاز به شدت کاهش پیدا می‌کند و تصرفات به اراضی ملی و دولتی کم خواهد شد.

طاهرخانی در پایان گفت: امیدواریم مدیران استانی و کشوری به این موضوع مهم رسیدگی کنند و برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت ساماندهی تصویب به موقع و اجرای درست آن صورت پذیرد زیرا روستاییان به شدت در حال متضرر شدن هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل