رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر بخش رودهن:

رودهن آماده استقبال از مسافران نوروزی است/ بخش رودهن در ایام نوروز یکی از پرترددترین شهرهای کشور محسوب می‌شود/ در ایام نوروز هرگونه حفاری و فعالیت‌های عمرانی در بخش رودهن ممنوع و تعطیل است

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر بخش رودهن با بیان اینکه این منطقه در ایام نوروز یکی از پرترددترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، گفت: در ایام نوروز هرگونه حفاری و فعالیت‌های عمرانی در بخش رودهن ممنوع و تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حمیدرضا ذوالفقاری در گفت‌وگویی اظهار کرد: به‌منظور هماهنگی مابین دستگاه‌های ذیربط نشستی با حضور تمامی اعضای ستاد در محل بخشداری رودهن برگزار و وظایف و برنامه‌های هر کدام از ادارات و نهادها در ایام نوروز مشخص شد.

وی با بیان اینکه بخش رودهن در ایام نوروز یکی از پرترددترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، افزود: رودهن دقیقاً مدخل ورودی جاده‌های مهم هراز و فیروزکوه است که استان تهران را به استان‌های سمنان، مازندران، گلستان و خراسان رضوی و شمالی متصل می‌کند.

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر بخش رودهن ادامه داد: مسافران زیادی از شهرهای مختلف کشور به جهت عزیمت به استان‌های فوق الذکر وارد بخش رودهن می‌شوند و ساعات‌ها و در برخی مواقع تا 48 ساعت در رودهن توقف دارند که باید برای پذیرایی و ارائه خدمات به آن‌ها و میهمانان برنامه‌ریزی درست صورت گیرد.

*7 مدرسه با 50 اتاق آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی در رودهن است

ذوالفقاری با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات خدمات سفر بخش رودهن هر ساله مقام اول و دوم استان تهران را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار داشت: به همت آموزش و پرورش بخش رودهن، هفت مدرسه با 50 اتاق به‌صورت ویژه و درجه یک از تاریخ 28 اسفندماه 97 تا 12 فروردین 98 آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی در منطقه رودهن خواهند بود.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و سنتی در ایام نوروز در بخش رودهن بسیار حائز اهمیت است، گفت: ایام نوروز فرصت خوبی است تا بتوانیم معرف فرهنگ خوب و آداب و رسوم مردم این بخش به دیگر هموطنان باشیم.

بخشدار رودهن بر نظارت درست و دقیق اتاق اصناف بر بازار شب عید تأکید و تصریح کرد: مسؤولان و بازرسان اتاق اصناف شهرستان دماوند باید چند تیم به‌صورت مجزا برای بخش رودهن در نظر گیرند و سرکشی‌ها از صنوف مختلف و مورد نیاز مردم در نوروز، مداوم صورت گیرد و با متخلفان از جمله گران‌فروشان برخورد شود.

ذوالفقاری از برپایی نمایشگاه بهاره در بخش رودهن خبر داد و گفت: نمایشگاه بزرگ بهاره طبق سنوات گذشته، امسال نیز بهتر، منظم‌تر و با کیفیت‌تر از سال گذشته از تاریخ 10 اسفندماه 97 تا 25 اسفند ماه 97 به مدت 15 در محل پارک پرچم رودهن دایر و آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

وی با اعلام اینکه دفتر ستاد تسهلات خدمات سفر بخش رودهن در محل پارک سردار جنگل (پارک آبشار) جهت راهنمایی و پاسخگویی به مسافران مستقر خواهد شد، بیان کرد: آذین‌بندی معابر و خیابان‌ها، نظافت و شست‌وشوی جداول، معابر، نهرهای آب و سطل‌های زباله، لکه‌گیری و آسفالت خیابان‌ها، ایجاد سفره هفت سین در نقاط مختلف شهرهای رودهن و آبعلی، آماده‌سازی پارک‌ها و بوستاهای تفریحی، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی شهری و بین‌راهی، بازرسی ویژه از رستوران‌های شهری و بین‌راهی حوزه استحفاظی، نانوایی‌های و قنادی‌ها باید در دستور کار ادارات ذیربط قرار گیرد.

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر بخش رودهن همچنین از استقرار ایستگاه‌های پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر، میراث فرهنگی و امداد خودرو در مدخل ورودی شهر رودهن خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر، کلانتری‌های رودهن، آبعلی و مهرآباد، پلیس راهور، پلس راه، ایستگاه‌های آتش نشانی‌های شهرهای رودهن و آبعلی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی دولتی و خصوصی شبانه‌روزی، ادارات راهدای و حمل و نقل، شهرداری‌های، دهیاری و واحد امداد و حوادث ادارات برق، گاز، مخابرات و آب و امداد خودرو نیز در ایام نوروز به‌صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش کامل خواهند بود.

ذوالفقاری ادامه داد: با توجه به خروج بسیاری از شهروندان از منطقه در ایام نوروز، فرماندهی انتظامی بخش رودهن و کلانتری‌های آبعلی و مهرآباد نیز تمهیدات لازم برای افزایش گشت‌های شبانه و مراقبت از منازل و اموال مردم را دارند.

وی افزود: در ایام نوروز هرگونه حفاری و فعالیت‌های عمرانی در بخش رودهن ممنوع و تعطیل است و در همین راستا، نیز گشت‌های مختلفی توسط بخشداری، شهرداری‌ها و دیگر نهادهای مربوطه تشکیل شده است.

بخشدار رودهن ضمن آرزویی سالی پر از موفقیت و پیروزی و تندرستی برای همه هموطنان از جمله همشهریان بخش رودهن تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم لحظات و خاطرات خوبی را در همه زمینه‌ها برای مسافران نوروزی در بخش رودهن رقم بزنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا