شهرستان دماوند محروم از مترو

korosh hanifiعضو شورای اسلامی شهر رودهن گفت :احداث خط مترو تهران – رودهن با وجود حجم بالای ترافیک و تبدیل آن به معضل حمل و نقل و تقاضای بسیاربالای مردم و بویژه 30 هزار دانشجو برای تردد به پایتخت و بالعکس، در رودهن اجتناب ناپذیر است .

به گزارش تارود، کوروش حنیفی در مورد وضعیت این شهر گفت : ساختار حمل و نقل در شهر رودهن بخاطر برخی خلاء ها و ضعف ها با توجه به گره های کور ترافیکی در زمان پیک شلوغی از وضعیت خوب و مطلوبی برخوردار نیست.

عضو شورای اسلامی شهر رودهن با تاکید بر اینکه خیابانها و معابر اصلی رودهن بخاطر رشد بالای جمعیت، سر ریز جمعیت تهران ، وجود 30 هزار دانشجو و افزایش چندین برابری خودروها در روزهای پایانی هفته و تعطیلات جهت عزیمت به شمال کشور از طریق جاده های هراز و فیروزکوه در این منطقه جوابگوی حجم بالای خودرو نیست ، تصریح کرد : ترافیک به یک معضلی در شهر رودهن تبدیل شده و تا کنون در این رابطه اقدامات موثری صورت نگرفته است و امیدواریم با برنامه ریزی صحیح و درست پروژه احداث مترو شرق استان تهران و بویژه رودهن هر چه زودتر به سرانجام برسد.

حنیفی در ادامه این مطلب با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری تا میزان کمی از این حجم ترافیک را می تواند حل نمایید اضافه کرد : آلودگی صوتی و اتلاف وقت مردم محصول گره های ترافیکی در شهر رودهن است و حل مشکلات ترافیکی منطقه باید در محدوده سیاست های کلان شهرستان و حتی استان مورد بررسی های دقیق و کارشناسی قرار بگیرد .

عضو شورای اسلامی شهر رودهن با اشاره به لزوم احداث خطوط حمل و نقل ریلی مترو در رودهن به عنوان یک اقدام زیر بنایی و مهم در حل معضل ترافیک در شهر رودهن اظهار داشت : سرعت دهی به سیستم جابجایی و حمل و نقل با توجه به اسکان مردم در مسکن های مهر و سر ریز شدن جمعیت به این منطقه لازم و ضروری است.

شایان ذکر است: مدتهاست بحث راه اندازی خطوط حمل و نقل ریلی(مترو) در شرق استان تهران مطرح و مجوزهای لازم توسط مسئولان استانی کسب شده ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص احداث آن صورت نگرفته است.

با ایجاد مترو در شرق استان تهران شهرهای پردیس، بومهن و رودهن و به احتمال زیاد دماوند نیز از این امکان بهره مند خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران رودهن

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا