بخشدار رودهن:

راه‌های روستایی بخش رودهن فاقد ایمنی هستند/ اراضی عباس‌آباد آمادگی احداث آرامستان در بخش رودهن را دارد

بخشدار رودهن با بیان اینکه راه‌های روستایی بخش رودهن فاقد ایمنی هستند، گفت: اراضی عباس‌آباد آمادگی احداث آرامستان در بخش رودهن را دارد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، حمیدرضا ذوالفقاری در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دماوند اظهار داشت: در سطح شهرستان دماوند 56 روستا وجود دارد که 47 مورد دارای دهیاری فعال از زمان 83 هستند.

وی افزود: طرح‌های هادی روستایی در عرصه عمل راهگشای کار نیستند و در جانماییها از جمله در راه و شهرسازی با مشکلات بسیاری روبرومی‌شوند.

بخشدار رودهن ادامه داد: طی 5 سال گذشته اقدامات عمرانی خوبی انجام شده است اما در طرح هادی و افزایش بافت نمی‌توان یک نسخه را برای تمام روستاها پیچید کما اینکه مشکلات گرانی و مسکن شرایط را تغییر داده است، در نهایت نمی‌توان جواز ساخت درستی به مردم داد بنابراین مردم به سمت سخات و سازهای غیرمجاز می‌روند.

ذوالفقاری بیان کرد: در خصوص قیر یارانه‌ای طبق توافقات با بنیاد مسکن مقرر شده بود زیرسازی و بهسازی و… را انجام دهیم تا قیر تخصیص یابد و راه‌ها مرمت و بازسازی شوند، علیرغم انجام این اقدامات که نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه کردیم، اما بنیاد مسکن بعد از 4 ماه هنوز قیر را تخصیص نداده است.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی رودهن فاقد ایمنی هستند تصریح کرد: روستاهایی همچون جورد با 400 نفر جمعیت وجود دارد که در زمان جنگ 45 شهید تقدیم کرده است اما به آنها بی توجهی شده و وضعیت راه روستایی بسیار بد است. نیاز است در خصوص راه روستایی بلاتکلیفیها رفع شوند.

بخشدار رودهن گفت: درآمدهای حاصل از محل جرائم راهنمایی و رانندگی مدتی است که به دهیاریها اختصاص داده نمی‌شود، جرائم بازگشتی به شهرستان ندارد و یا به سختی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: آرامستان مرکزی شهرستان باید توسط مسئولان در دستور کار قرار گیرد، در بخش رودهن و اراضی عباس آباد آمادگی احداث آرامستان را داریم. در جریان کرونا با مشکلاتی در دفن و خاکسپاری مواجه بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا