در نشست ستاد هماهنگی راهپیمایی 13 آبان عنوان شد؛

لزوم مشارکت ادارات و آحاد مردم در راهپیمایی 13 آبان در دماوند/ برگزاری باشکوه مراسم ۱۳ آبان‌ماه در اولویت است

لزوم مشارکت ادارات و آحاد مردم در راهپیمایی 13 آبان در دماوند جهت برگزاری باشکوه این مراسم مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، نشست ستاد هماهنگی راهپیمایی 13 آبان با حضور جمعی از مسؤولان شهرستان دماوند در سالن نشست‌‌های فرمانداری دماوند برگزار شد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: هر چند دشمن از ۲۲ بهمن‌ماه سال 1357 تا به حال همچنان از تمام ابزارهایی که دارد، برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران استفاده کرده است.

*دشمن باورهای دینی ما را نشانه گرفته است

شاهرخ جهانشاهی افزود: این ابزارها نظیر جنگ تحمیلی هشت ساله، تحریم‌ها، ترور شخصیت، حمایت از گروهک‌های منافق و … بوده که تاکنون خیلی تلاش‌های زیادی کردند تا انقلاب اسلامی چهلمین سال پیروزی را جشن نگیرد.

وی ادامه داد: اما ما با تکیه بر خون شهدا و رهبری مقام معظم انقلاب پابرجا هستیم؛ امروز دشمن باورهای دینی ما را نشانه گرفته است و با برگزاری با شکوه این مراسم می‌توانیم با دشمن مقابله کنیم.

 

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: تمام ارگان‌ها و حتی کارمندان باید در راهپیمایی 13 آبان‌ماه شرکت کنند و این مراسم، تنها مختص به حضور دانش‌آموزان نیست؛ چرا که کشور در وضع سخت تحریم است و برگزاری باشکوه این مراسم در اولویت ماست.

جهانشاهی بیان کرد: فضاسازی‌ها باید صورت گیرد و همه ارگان‌ها با شعار مرگ بر آمریکا در راهپیمایی 13 آبان‌ماه حضور یابند.

* ۱۳ آبان تنها ویژه دانش‌آموزان نیست

امام جمعه موقت دماوند نیز با بیان اینکه روز ۱۳ آبان یادآور شهادت ۶۰ تن از دانش‌آموزان و دانشجویان است، بیان کرد:
در این روز نباید تنها به مسأله راهپیمایی پرداخت، بلکه باید فرهنگ‌سازی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال هادیان خاطرنشان کرد: در این راستا، باید به دانش‌آموزان تعلیم داد که تنها و تنها درس خواندن و نمره خوب گرفتن وظیفه آنها نیست، بلکه هر دانش‌آموزی باید زمان‌شناسی داشته باشد؛ همچون همان دانش‌آموزانی که در ۱۳ آبان تاریخ‌ساز شدند.

وی با اشاره به اینکه معنویت، خداجویی، نوع دوستی و مهربانی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه باشد،‌ افزود: همچنین ۱۳ آبان تنها مراسم ویژه دانش‌آموزان نیست و تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید در برگزاری این راهپیمایی همکاری و مشارکت داشته باشند.

*با توجه به سخنان ترامپ در سازمان ملل راهپیمایی هرچه با شکوه‌تر برگزار شود

امام جمعه موقت دماوند با تأکید بر اینکه امورمساجد، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات، شهرداری‌ها و عموم مردم باید در راهپیمایی 13 آبان حضور پیدا کنند،‌ گفت: با توجه به سخنرانی اخیر ترامپ در سازمان ملل تأکید می‌شود که این راهپیمایی باید هرچه با شکوه‌تر برگزار شود.

هادیان اضافه کرد: به عنوان شهروند از فرمانداری می‌خواهم تا از همه دستگاه‌ها و مردم برای حضور در این مراسم دعوت کند و مسیر راهپیمایی 13 آبان در شهر دماوند از میدان امام خمینی (ع) تا میدان ۱۷ شهریور خواهد بود.

وی ادامه داد: راهپیمایی 13 آبان‌ماه در همه شهرها همچون آبعلی، کیلان و آبسرد نیز به صورت جداگانه در مسیرهای مشخص برگزار می‌شود.

*دستگاه‌ها برای انتقال دانش‌آموزان به محل راهپیمایی همکاری کنند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند هم در ادامه این نشست در خصوص راهپیمایی 13 آبان اظهار کرد: سال قبل تجربه خوبی از برگزاری این مراسم داشتیم؛ همه مدارس با بنرهای طراحی شده آمده بودند و صف‌آرایی خوبی داشتند.

مهرداد پورفتحی افزود:‌ما برای هماهنگی این مراسم با معاونان پرورشی مدارس نشستی را برگزار کرده‌ایم که آنها نیز اعلام همکاری کرده‌اند؛‌ حضور دانش‌آموزان در این مراسم بر عهده ماست، اما در خصوص چگونگی رفت و آمد آن‌ها، دیگر ارگان‌ها نیز باید همکاری کنند.

وی گفت: مدارسی که در مسیر پیاده‌روی هستند، همه از درب مدارس آغاز به اعلام حضور دارند، اما مدارسی چون مسکن مهر امام‌رضا (ع) نیاز به مینی‌بوس برای رفت‌ و آمد دارد.

*اکثر مدارس در راهپیمایی 13 آبان‌ماه حضور پیدا خواهند کرد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: به دلیل اینکه خروج دانش‌آموزان از مدارس برای مدیران مسؤولیت دارد، ما نمی‌توانیم پذیرایی و رفت‌وآمد و مسائل دیگر را به مدیران واگذار کنیم و انتظار می‌رود که دیگر دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

پورفتحی با اشاره به اینکه برای رفت و آمد دانش‌آموزان به 20 دستگاه مینی‌بوس و دو هزار و 500 بسته پذیرایی لازم است، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که شخص امام جمعه سخنران مراسم باشد، چون او با قشر دانش‌آموز بهترین تعامل را دارد.

وی با بیان اینکه دماوند دارای 22 شهید دانش‌آموز است، اضافه کرد: اکثر مدارس در راهپیمایی 13 آبان‌ماه حضور پیدا خواهند کرد و با لباس‌های فرم صف‌آرایی می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا