فعال فرهنگی و ادبی شهرستان دماوند:

دیوان نورس دماوندی با 10 هزار بیت شعر به چاپ می‌رسد/ پیگیری برگزاری بزرگداشت ملا رحیم دماوندی از نویسندگان دوران گذشته هستیم/ توجه و احترام به فعالان فرهنگی و ادبی دماوند بسیار مهم است

فعال فرهنگی و ادبی شهرستان دماوند با بیان اینکه دیوان نورس دماوندی با 10 هزار بیت شعر به چاپ می‌رسد، گفت: پیگیری برگزاری بزرگداشت ملا رحیم دماوندی از نویسندگان دوران گذشته در شهرستان دماوند هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمد آقایی در نشست کتابداران و مؤلفان با فرماندار شهرستان دماوند و جمعی از مسئولان اظهار کرد: سابقه فرهنگی شهرستان دماوند طولانی است و از نویسندگان بزرگی از گذشته تاکنون در این شهرستان برخورداریم که باید برای آنها بزرگداشت گرفت اما کار زیادی در این زمینه نشده است.

وی افزود: یکی از نویسندگان ملا رحیم دماوندی است که کتاب معروفی دارد و چندین سال است که پیگیر این موضوع هستیم تا برای وی بزرگداشت برگزار کنیم.

این مؤلف کتاب در شهرستان دماوند گفت: دیوان نورس دماوندی نیز از دوران صفویه است که حدود 700 صفحه و 10 هزار بیت شعر دارد و امیدواریم امیدواریم امسال به چاپ برسد، البته در سطح شهرستان دماوند کتب دیگری هست که باید مورد توجه قرار گیرند.

آقایی ادامه داد: صاحب دیدگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی که می‌تواند مسئولان باشند در سنوات مختلف عملکرد خوبی نداشته‌اند، مسئولان می‌توانند با دیدگاه‌های فرهنگی خود به کمک فعالیت‌های فرهنگی بشتابند که شهرداری‌ها مخصوصاً نقش مؤثری در زمینه‌های فرهنگی دارند.

وی تأکید کرد: پیش از مباحث مالی توجه و احترام به فعالان فرهنگی و ادبی بسیار مهم است یعنی محترم دانستن فرهنگ و صاحبان فرهنگ اولین قدم است.

فعال فرهنگی و ادبی شهرستان دماوند با بیان اینکه تا جایی که می‌توانیم باید در دیگر زمینه‌های امکاناتی و مالی به صاحبان فرهنگ و کتاب و کتابخانه‌ها کمک

کنیم، گفت: خرید کتاب از نویسندگان، برگزاری نمایشگاه کتاب و توزیع آنها می‌تواند برخی از راه‌های کمک باشد و باید سهمی از فعالیت‌های فرهنگی را در بودجه‌ها در نظر بگیریم.

آقایی در پایان خاطرنشان ساخت: دیدگاه مسئولان را در زمینه کتاب و کمک به خرید کتاب‌ها تغییر دادن کار اثرگذاری است و فعالان فرهنگی نیاز به آرامش و فضا برای فعالیت دارند که باید مورد توجه باشند و اگر هویت صنفی داشته باشند می‌توانند فعالیت‌های منسجم‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا