رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند:

دستگیری ۹ حفار غیر مجاز اشیای تاریخی در دماوند

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند بیان کرد: ۹ حفار اشیای تاریخی در عملیات مختلف امسال در این شهرستان دستگیر و به مقامات انتظامی تحویل داده‌شدند.

 به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شهرام شریفی با اعلام اظهار داشت: در حال حاضر هیچ محوطه و بنای تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی شهرستان دماوند مورد تعرض قرار نگرفته بلکه این موارد بیشتر در برخی خانه های قدیمی و روستایی این شهرستان انجام شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در این گمانه زنی های افراد سودجو هیچ شی تاریخی کشف نشده است خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس و مقامات قضایی نیز ادوات حفاری و دستگاههای فلز یاب این افراد توقیف شد.

به گفته رییس میراث فرهنگی دماوند استفاده از فلزیاب در محوطه های تاریخی جرم محسوب شده و با متخلفان آن برخورد قانونی می‌شود.

وی اضافه کرد: آخرین دستگیری افراد سودجو حدود ۱۰روز پیش در روستای اسلام آباد دماوند رخ داده‌است.

شریفی ضمن تشکر از همکاری شهروندان، مقامات انتظامی و قضایی برای جلوگیری از اقدامات متخلفان، افزود: دستگیری این متخلفان در روستای زان، روستای اسلام آباد، شهر آبسرد و رودهن انجام شده است.

همچنین «مرتضی ادیب زاده» معاون میراث فرهنگی استان تهران به خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه ها مهم این نهاد توجه به آثار و محوطه های تاریخی استان بوده که با همکاری یگان حفاظت میراث با متخلفان آثار تاریخی برخورد خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا