رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند:

دستگاه سی تی اسکن بیمارستان سوم شعبان دماوند به مدار فعالیت خدمات‌رسانی بازگشت/ دستگاه سی تی اسکن بیمارستان سوم شعبان در پیک پنجم کرونا به‌علت کارکرد زیاد از مدار فعالیت خارج شده بود/ دستگاه سی تی اسکن بیمارستان سوم شعبان دماوند متعلق به شرکت توسعه بهداشت و درمان مپنا است

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: از شب گذشته دستگاه سی تی اسکن بیمارستان سوم شعبان دماوند به مدار فعالیت خدمات‌رسانی بازگشت.

مسعود مسلمی‌فرد در گفت‌وگو  با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در خصوص آخرین وضعیت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان سوم شعبان دماوند با توجه به‌ گلایه مکرر شهروندان از خرابی آن اظهار داشت: این دستگاه متعلق به شرکت توسعه بهداشت و درمان مپنا است، این شرکت در سال 95 تاسیس شد و طی قراردادی که با وزارت بهداشت منعقد شد دستگاه‌های تصویربرداری بسیاری از بیمارستان‌ها را تامین کرد.

وی افزود: بیمارستان سوم شعبان دماوند نیز دستگاه تصویربرداری خود را از طریق شرکت مذکور تامین کرد که شامل یک دستگاه زیمنس 16 اسلاید با کیفیت است و به این بیمارستان تعلق گرفت.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز مبرم به این دستگاه تقریبا تمام افراد منطقه که با شک به کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کردند توسط این دستگاه تصویربرداری می‌شدند.

مسلمی‌فرد ادامه داد: این شرایط در سال 99 شدت یافت و در سال جاری با شیوع کرونا در پیک پنجم شدت بیماری آنقدر زیاد شد که در سه ماهه تابستان 1400 به اندازه کل سال 99 که همچنان کرونا بود، به دستگاه فشار آمد و تصویربرداری انجام شد.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند تصریح کرد: کار بیش از حد دستگاه موجب شد که در سوم آذر 1400 دچار سوختگی تیوب شد و از رده خدمت‌رسانی به مردم خارج شد، متاسفانه شرکت مپنا که متولی است و قرارداد دارد باید این دستگاه را زودتر تعمیر و تنظیم می‌کرد اما به جهت بدهی به شرکت مطلب عارفان که تجهیزکننده قطعات زیمنس است نتوانستند توافقات مالی را به انجام برسانند.

مسلمی‌فرد اضافه کرد: این اختلاف باعث شد که حل این موضوع به طول انجامد، با فشار وارد شده از طریق دانشگاه و معاونت درمان و نیز بیمارستان و تعهدی که به شرکت مپنا داریم سعی می‌کنیم با توجه به شرایط موجود بدهی های بیمارستان را پرداخت کنیم تا شرایط مالی مهیا شود.

وی گفت: با رایزنی‌ها مقرر شد که شرکت مپنا به سرعت دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان را تعمیر کند و تیوب را تحویل دهد؛ قیمت تقریبی این تیوب طبق اعلام شرکت حدود 750 میلیون تومان است.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند عنوان کرد: رقم بدهی بیمارستان به شرکت از ابتدای امسال تا کنون حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است که باید بخشی از این بدهی را تامین کرده تا تعمیرات دستگاه به سرعت انجام شود.

مسلمی‌فرد افزود: با توجه به فشار زیاد در ایام کرونا به بیمارستان و درآمد بسیار پایین بیمارستان حمایت از سوی مسئولان و خیرین انجام گرفت تا فشار روی مردم که مجبور می‌شوند برای انجام سی تی اسکن به تهران بروند، با تعمیر دستگاه برداشته و خدمت‌رسانی همچون گذشته ادامه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را از طریق دانشگاه و معاونت درمان و بیمارستان به کار گرفتیم تا این رقم فراهم شد و خوشبختانه دستگاه سی تی اسکن از شب گذشته تعمیر شده و در مدار خدمت‌رسانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا