رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند خبر داد؛

خسارت بیش از 9 میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات گردشگری دماوند

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند از خسارت بیش از 9 میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات گردشگری این شهرستان از زمان شیوع این بیماری خبر داد.

شهرام شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا به حوزه گردشگری مشکلاتی وارده کرده است، تمام تأسیسات گردشگری تعطیل شده و نیروها و خدمات و پرسنل فعالیتی ندارند.

وی افزود: با توجه به تصمیمات دولت مبنی بر حمایت از مشاغل که هیچ بنگاه اقتصادی نباید تعدیل نیرو داشته باشد، توصیه کرده‌ایم که مشاغل این حوزه هیچ نیرویی را تعدیل نکنند، برخی واحدهای پرتوان توانستند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند و برخی دیگر حقوق ماه فروردین را پرداخت نکردند اما نیروها را نیز تعدیل نکردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند بیان کرد: اگر موضوع کرونا ادامه‌دار باشد واحدهای گردشگری نیز متضرر شده و در نهایت مجبور می‌شوند که تعدیل نیرو داشته باشند.

شریفی گفت: نیمه دوم سال گذشته رونق خوبی را در حوزه گردشگری شاهد بودیم و بسیاری در صدد توسعه این حوزه بودند، اما ویروس کرونا حدود دو ماه است که فعالیت گردشگری و اقتصادی را تعطیل و خدشه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: توسعه این مشاغل حمایت دولت را نیز می‌طلبد تا عالمانه و با تدبیر از بنگاه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی حمایت جدی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا