گفتگوی کوتاه با حنانه خلفی نوجوان حافظ کل قرآن کریم

گفتگوی کوتاه و خواندنی با «حنانه خلفی» از نوجوان حافظ کل قرآن کریم را در زیر بخوانید.

حنانه خلفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: اینجانب با 11 سال سن و دانش‌آموز مقطع تحصیلی کلاس ششم، اهل تهران و حافظ کل قرآن کریم هستم.

وی افزود: همچنین از سن چهار تا پنج سالگی روخوانی و روان‌خوانی قرآن را یاد گرفتم و از پنج سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در مدت 2 سال حافظ کل قرآن شدم.

حافظ کل قرآن کریم گفت: در مسابقات قرآنی اوقاف، بسیج در حفظ کل قرآن نفراول کشور، در مسابقات بین‌المللی احسن الاصوات امارات نفر سوم و در حفظ کل جزو رتبه‌های برتر شدم.

خلفی عنوان کرد: برای اجرای برنامه دو سفر به لبنان، یک سفر به ترکیه، چهار سفر به عراق،‌ دو سفر به سوریه، یک سفر به امارات، یک سفر به روسیه و یک سفر به بوسنی هرزگوین رفتم و از سال 93 تا پایان سال 96 بیش از دو هزار برنامه داشته‌ام.

وی گفت: چگونگی حفظ بر مبنای شماره صفحات و یا ابتدای آیه در هر صفحه است که آدرس آن آیه را دقیق میگویم، همچنین از پایین به بالای صفحه و بالعکس می‌خوانم، از ابتدای قرآن تا انتها و نیز قرآن را به صورت ضربدری می‌خوانم.

حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه سوره‌های قرآن را با شماره صفحه‌ها در مدت سه دقیقه میگویم، اول و آخر جزء، اول و آخر سوره اول صفحه و آخر صفحه را می‌خوانم، بیان کرد: در دیداری که با رهبر انقلاب داشتم قول دادم که ترجمه قرآن را یاد بگیریم و در حال حاضر ترجمه و مفردات کل قرآن را نیز کار کرده‌ام.

خلفی ادامه داد: مشوق من در این مسیر پدر و مادرم بوده‌اند و چون خواهر و برادرم حافظ قرآن بودند من هم تشویق شدم تا قرآن را حفظ کنم، مشوق اصلی‌ام والدینم هستند که حفظم را پدرم و مرورم را مادرم عهده‌دار بود و خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند تا جایی که می‌توانید قرآن بخوانید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا