رئیس اتحادیه صنف میوه، تره‌بار و گل فروشان شهرستان دماوند:

حداکثر سود برای میوه‌فروش در شهرستان دماوند تا 35 درصد است/ تفاوت دستفروشان با مغازه‌داران تنها به علت قیمت میوه در میدان مرکزی می‌باشد

رئیس اتحادیه صنف میوه، تره‌بار و گل فروشان شهرستان دماوند با بیان اینکه حداکثر سود برای میوه‌فروش در شهرستان دماوند تا 35 درصد است، گفت: تفاوت دستفروشان با مغازه‌داران تنها به علت قیمت میوه در میدان مرکزی می‌باشد.

علی اکبر عابدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: بنده به عنوان مسئول اتحادیه می‌پذیرم که میوه در شهرستان دماوند نسبت به نقاط دیگر گران قیمت‌تر است، زیرا میوه را از میدان مرکزی تهیه می‌کنیم و باغداران برای میدان مرکزی بار می‌زنند.

وی افزود: نمی‌توانیم از باغدار بخواهیم که چندین سبد بار را در باغ تحویل دهد زیرا برای او مقدور نیست، بنابراین مجبور هستیم ازمیدان مرکزی میوه تهیه کنیم چرا که تولید‌کننده نیستیم و فقط فروشنده‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف میوه، تره‌بار و گل فروشان شهرستان دماوند تصریح کرد: قیمت‌ها در میدان مرکزی در هر ساعت نسبت به عرضه و تقاضا تفاوت می‌کند، به طور مثال زردآلویی که از دماوند برای میدان بار شده است در ساعت 12 شب 30 هزار تومان فروخته می‌شود و در ساعت 8 صبح تا حدود 10 تا 15 هزار تومان کاهش قیمت پیدا می‌کند، وانت‌بارها نیز زردآلوی 10 هزارتومانی را خریداری می‌کنند، به این علت‌ها قیمت‌ میوه در مغازه با وانت‌بارها تفاوت می‌کند.

عابدینی ادامه داد: وانت‌بارهای میوه فروش ساعت 8 صبح ته‌بارها که کیفیت کمتری دارند را خریداری می‌کنند و در اصل بارهای با کیفیت را مغازه‌داران خریداری می‌کنند. در گذشته ته‌بارها را به عنوان تعارفی به گاری‌دارها می‌دادند اما امروزه ماشین جای چرخ و گاری را گرفته است.

وی عنوان کرد: در میدان میوه‌فروشی ته‌بارها دور ریخته نمی‌شوند و مجبورند به هر قیمتی که شده میوه‌ها را بفروشند و میدانی‌ها ضامن ضرر کشاورز نیستند، در واقع تفاوت قیمت‌ها در میدان است و مغازه‌دار نمی‌تواند چندان به قیمت میوه‌ها اضافه کند.

رئیس اتحادیه صنف میوه، تره‌بار و گل فروشان شهرستان دماوند گفت: تفاوت بین میوه‌های دستفروشان با مغازه‌داران تنها به علت قیمت میوه در میدان در زمان تهیه آن است که با فاکتور معتبر بار گران‌تری خریداری می‌شود.

عابدینی بیان کرد: از اتحادیه اعلام شده است که همه خریداران میوه باید دارای فاکتور معتبر باشند و بازرسی نیز با همان فاکتور صورت می‌گیرد، اگر مغازه‌داری تخلف می‌کند کنترل بیشتر آنها بر عهده بازرسی است.

وی در خصوص قیمت میوه‌ها در مغازه تصریح کرد: حداکثر سودی که برای میوه‌فروش در نظر گرفته شده تا 35 درصد است که شامل هندوانه و خربزه و برخی دیگر از اقلام نمی‌شود، این 35 درصد مختص میوه‌‌هایی است که تلفات و دور‌ریز بیشتری دارند.

رئیس اتحادیه صنف میوه، تره‌بار و گل فروشان شهرستان دماوند ادامه داد: حداقل سود برای میوه‌فروش نیز 15 درصد است که اقلامی همچون هندوانه و خربزه را شامل می‌شود، اما اقلامی همچون سیب زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، انگور، زردآلود، سیب و اقلامی که زود آسیب می‌بینند و مجبور می‌شویم حتی کمتر از قیمت خرید بفروشیم، حداکثر سود 35 درصد است.

عابدینی عنوان کرد: بازرس می‌تواند این 35 درصد سود را با فاکتور کنترل کند که در صورت گران‌فروشی تخلف محسوب شده و جریمه می‌شوند.

*حدود 100 نفر عضو اتحادیه صنف میوه، تره‌بار و گل فروشان شهرستان دماوند هستند

وی گفت: حدود 100 نفر عضو اتحادیه هستند که مجوز دارند و 10 تا 15 مجوز دیگر در دست اقدام هستند، با بازرسی‌های اتحادیه و اصناف به افرادی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند اخطار داده می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف میوه، تره‌بار و گل فروشان شهرستان دماوند عنوان کرد: به نظر نمی‌رسد در صنف میوه‌فروشان بیش از 10 واحد صنفی وجود داشته باشد که شناسایی نشده باشند چرا که اتحادیه هر ماه کنترل می‌کند یا از طریق بازرسی، فعالیت‌های بدون مجوز اطلاعرسانی می‌شود.

عابدینی تصریح کرد: مجموع اصناف میوه‌فروشان و گل‌فروشان در سطح شهرستان به 140 مورد می‌رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا