جلوگیری از سیاه‌نمایی و انعکاس واقعیت‌های جامعه از وظایف رسانه‌ها است/ اصحاب رسانه باید عامل انتقال ارزش‌ها باشند

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه جلوگیری از سیاه‌نمایی و انعکاس واقعیت‌های جامعه از وظایف رسانه‌ها است، گفت: اصحاب رسانه باید عامل انتقال ارزش‌ها باشند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در نشستی با محوریت هم اندیشی با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان دماوند، با مرور سه مرحله در زندگی بشر اظهار کرد: در هر مرحله از زندگی بشر اعم از سنتی، صنعتی و فرا صنعتی، رخدادهایی وجود داشته و در هر کدام موضوعی مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر با قرار گرفتن در عصر فراصنعتی، با برپایی انقلاب‌هایی مانند اینترنتی، دیجیتالی و کارآفرینی، اطلاعات و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و با وجود جوانان در جامعه، با سعی و تلاش می‎‌توانیم به نقطه مطلوب برسیم.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: به واقع می‌توان گفت که در جامعه امروز، قدرت در کاسه سر انسان‌ها قرار داشته و دانش، عامل برتری در جهان می‌باشد.

جهانشاهی نقش رسانه‌ها را در بحث آموزش بسیار مهم عنوان نموده و تاکید کرد: برخی افراد، نقش رسانه‌ها را چون بمب اتمی و برخی دیگر کمتر می‌دانند؛ اما به هر حال نمی‌توان منکر اهمیت تقش آن در جامعه شد.

وی از اهمیت نقش رسانه‌ها در زمینه‌ سیاسی و اجتماعی سخن گفت و از آن به عنوان عاملی در جهت کمک به دولت‌مردان یاد کرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند، از جلوگیری از سیاه‌نمایی و انعکاس واقعیت‌های جامعه به دور از هرگونه جانب‌داری، به عنوان وظایف مهم رسانه‌ها نام برد.

جهانشاهی تصریح کرد: با ارائه اخبار صحیح و واقعیت‌های جامعه، بحث اعتمادسازی بین مردم و رسانه‌ها تقویت شده و افراد از رسانه‌ها استقبال می‌نمایند.

وی سرعت در انتقال اخبار و جدید بودن موضوع خبر را از دیگر موارد مهم در انتقال خبر عنوان کرده و گفت: اصحاب رسانه باید عامل انتقال ارزش‌ها بوده و با نقد سازنده و به دور از تخریب، هنجارهای اجتماعی را بسط و گسترش دهند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به پیش بینی بحران‌ها به عنوان دیگر وظیفه اصحاب رسانه تاکید کرد: ارائه راه حل در مواقع بحران از موضوعات بسیار مهم است؛ هرچند که نمی‌توان تاثیر رسانه بر افکار عمومی و نظر سنجی‌ها را نادیده گرفت.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل