جلسه و بازدید مشترک میراث فرهنگی و دهیاری و شورای اسلامی روستای مرا / تاکید بر ساماندهی اماکن مذهبی در راستای ایجاد و توسعه گردشگری

طی جلسه و بازدید مشترک میراث فرهنگی و دهیاری و شورای اسلامی روستای مرا بر ساماندهی اماکن مذهبی در راستای ایجاد و توسعه گردشگری تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان دماوند از برگزاری جلسه مشترک میراث فرهنگی با اعضای محترم شورای اسلامی روستا و دهیار روستای مرا با موضوع بررسی وضعیت امامزاده دو برار‌(ع) خبر داد.

علی افضلی بیان داشت: حفظ آثار و میراث فرهنگی یکی از وظایف دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی است و با توجه به اهمیت نگهدای و حفاظت از میراث بجا مانده از گذشتگان‌، می‌بایست در جهت نگهداری از این ظرفیت باستانی و تاریخی تلاش نمود.

وی به نقش اصلی دهیاری‌ها و شوراهای بخش و شهرستان نسبت به نگهداری و حفاظت از آثار بجا مانده اشاره و بیان کرد: با توجه به گستردگی این شهرستان و همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش، شوراها و دهیاری‌ها نسبت به نگهداری از این مکان‌ها با میراث فرهنگی همکاری خود را داشته باشند؛ در این راستا، با اشاره به امکان مذهبی و آثار تاریخی روستای مرا که بیانگر قدمت و پیشینه غنی این روستا می‌باشد، با بررسی وضعیت بناهای تاریخی روستا به ویژه اثر فرهنگی، تاریخی و مذهبی امامزاده دو برار، اقدامات صورت گرفته در جهت مرمت این اثر مورد بحث قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند در ادامه با بیان اینکه ظرفیت گردشگری یکی از فرصت‌های مناسب جهت کارآفرینی و اشتغالزایی و کسب درآمد است گفت: ساماندهی اماکن مذهبی و معرفی این امکان به گردشگران در راستای ایجاد و توسعه گردشگری مذهبی، کمک بسزایی به کارآفرینی و ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری می نماید.

وی در ادامه برگزاری جلسه از بازدید صورت گرفته در معیت دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا از امامزاده دو برار(ع) خبر دارد و اظهار کرد: وضعیت مرمت صورت گرفته از این اثر ارزشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و با مساعدت شورای اسلامی و دهیاری روستا موضوع ساماندهی کامل این اثر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل