رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند خبر داد؛

تولید 140 هزار اصله نهال در نهالستان اداره منابع طبیعی دماوند/ توسعه نهالستان منابع طبیعی در انتظار تخصیص اعتبار است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از تولید 140 هزار اصله نهال در یکی از نهالستان های بزرگ منابع طبیعی کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی خلیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان دماوند یکی از بزرگترین نهالستان های منابع طبیعی را دارد که این نهالستان در سال گذشته تاکنو ن 140 هزار اصله نهال تولید کرده است.

وی بیان کرد: این نهالستان که در مساحتی حدود 12هکتار احداث شده در حال حاضر به عنوان بزرگترین نهالستان منابع طبیعی در شرق استان تهران مطرح است که تاکنون توانسته با تولید بیش از 260 هزار اصله نهال گلدانی و زمینی نهالهای مورد نیاز منابع طبیعی استان تهران و شهرستانهای مجاور را تا حدودی تأمین کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند به برخی گونه های تولید شده در این نهالستان اشاره کرد و افزود: گونه های تولید شده در این نهالستان شامل گردو، زبان گنجشک، تبریزی، صنوبر، اقاقیا، عرعر، سرو نقره ای، سرو خمره ای، داغداغان، کاج سیاه، بادام، بنه، زرشک، افرای سیاه، ارغوان و زیتون تلخ است که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه سازگاری فراوانی با شرایط کوهستانی داشته و قابلیت کشت در استان های دامنه جنوبی البرز را دارند.

وی با بیان اینکه این نهالستان ظرفیت های لازم را برای تولید نهال به میزان بیش از 2میلیون اصله دارد اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز این نهالستان می تواند به یکی از مهمترین و بزرگترین نهالستان های کشور تبدیل شود و نیاز بخش بزرگی از استان های دیگر را برای کاشت نهال تأمین کند.

به گفته خلیلی؛ در حال حاضر تعداد 140هزار اصله نهال تولید شده در این نهالستان آماده انتقال به اراضی مستعد کاشت می باشد.

این نهالستان بزرگ با نام ایستگاه تولید بذر مرحوم شمس در منطقه گیلاوند دماوند واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا