رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند:

فعالیت 20 واحد تولید و پرورش گل‌های زینتی در دماوند/ برداشت سالانه بیش از 11 میلیون شاخه گل بریده در دماوند

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از  فعالیت 20 واحد تولید و پرورش گل‌های زینتی در این خبر داد و گفت: سالانه بیش از 11 میلیون شاخه گل بریده در شهرستان دماوند برداشت می‌شود.

هادی طهرانی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به اینکه نزدیک به هشت هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان دماوند را باغات و زراعت تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: عمده محصول تولیدی شهرستان دماوند سیب درختی است که بیش از 6 هزار و 200 هکتار را در این رابطه به خود اختصاص داده‌اند.

وی از پیش‌بینی برداشت حدود ۱۴۰ هزار تن محصول سیب درختی در سال جاری از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: در سنوات گذشته با توجه به نبود خسارات سرمازدگی این رقم برداشت محصول سیب درختی به حدود 220 هزار تن می‌رسد.

*فعالیت 20 واحد تولید و پرورش گل‌های زینتی در شهرستان دماوند/ سالانه بیش از 11 میلیون شاخه گل بریده در شهرستان دماوند برداشت می‌شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ اقلیمی در شرایط و موقعیت مناسبی برای پرورش گل‌های زینتی قرار دارد، گفت: بیش از 20 واحد تولید و پرورش گل‌های زینتی را انجام در سطح منطقه فعالیت دارند که اغلب به طور سنتی فعالیت می‌کنند اما سالانه بیش از 11 میلیون شاخه گل بریده در طول سال برداشت می‌شود.

به گفته طهرانی پور اغلب گل‌های تولیدی انواع مختلفی شامل گل‌های زینتی آنتاریوم، لیلیوم، گلایول و رز هستند که در حال بهره‌برداری می‌باشد.

وی افزود: گل‌ها بیشتر به شهرستان‌های تهران صادر می‌شوند زیرا این شهرستان بارانداز خوبی برای مصارف کشاورزی است و به لحاظ نزدیک بودن به تهران موقعیت خوبی از لحاظ عرضه محصولات کشاورزی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند یکی از برنامه‌های در دست اقدام جهاد کشاورزی استان تهران و این شهرستان دماوند را پرورش گل‌های زینتی دانست و گفت: اگر بتوانیم شرایط کشت را از محیط‌های باز به محیط‌های بسته ببریم، میزان مصرف آب کشاورزی به اندازه قابل توجهی کاهش می‌یابد.

طهرانی پور ادامه داد: همچنین از سوی دیگر میزان تولید در واحدهای تولیدی گل‌های زینتی افزایش خوبی خواهد داشت و در مجموع برای هزینه‌های تولید صرفه جویی می‌شود.

*اضافه شدن 10 هکتار به واحدهای گلخانه‌های شهرستان دماوند طی دو سال

وی از دیگر اقداماتی در دستور جهاد کشاورزی را افزایش واحدهای تولیدی گل‌های زینتی عنوان کرد و افزود: طی دو سال اخیر توانستیم بیش از 10 هکتار را به واحدهای گلخانه‌های شهرستان اضافه کنیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: امیدواریم امسال رقم مذکور را حداقل 50 درصد افزایش دهیم و به حداقل 15 هکتار که 10 هکتار مربوط به سال جاری است، برسانیم.

طهرانی پور با اشاره به اینکه با بهره‌برداران صحبت شده و آمادگی وجود دارد که تمام تولید کنندگان بخش کشاورزی تمایل دارند زراعت خود را تبدیل به گلخانه کنند، تصریح کرد: در این رابطه به دنبال این هستیم تا امکانات خوب و تسهیلات 6 درصدی برای آنها فراهم کنیم و مجوزها را در اسرع وقت صادر شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان کرد: در شهرستان دماوند تولید محصولات زراعتی همچون صیفی جات در گلخانه‌ها فعال انجام نمی‌شود و اغلب در محیط‌های باز برداشت می‌شوند.

طهرانی پور با اشاره به تعطیلی یکی از گلخانه‌های فعال در شهرستان دماوند گفت: گلخانه توت فرنگی آقای رجبی به علت مسائل شخصی تعطیل شد و تا زمانی که فعال بود تولید و بازار خوبی داشت که بخش قابل توجهی از آن را صادر می‌کرد.

وی در پایان بیان کرد: خسارت این گلخانه را جهاد کشاورزی جبران نمی‌کند بلکه وظیفه دارد که میزان خسارت را برآورد و به دستگاه متولی اعلام کند تا این کار انجام شود و باید در زمینه پرداخت شدن خسارت خودشان پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا