رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند:

ایجاد تله‌کابین به ارتفاعات دریاچه تار دماوند به مرحله موافقت اصولی رسیده است/ این طرح از منطقه جابان آغاز و به ارتفاعات دریاچه تار متصل می‌شود/ برپایی تورهای پرنده‌نگری در دماوند مغفول مانده است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه ایجاد تله‌کابین به ارتفاعات دریاچه تار دماوند به مرحله موافقت اصولی رسیده است، گفت: این طرح از منطقه جابان آغاز و به ارتفاعات دریاچه تار متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شهرام شریفی در گفتگویی با اشاره به اینکه موضوعی که شاید کمتر به آن پرداخته شده، بحث پرنده‌نگری است، اظهار کرد: در فصل گرم سال با توجه به وجود رودخانه‌ها، فضای سبز و دریاچه‌های بسیاری که در شهرستان دماوند وجود دارد، پرنده‌های مختلفی به آن مهاجرت می‌کنند و ما می‌توانیم از این ظرفیت در قالب برپایی تورهای پرنده‌نگری استفاده کنیم؛ این امر مستلزم گسترش تبلیغات است و دستگاه‌های متولی مانند منابع طبیعی و محیط‌زیست باید قدری در این قضیه همراه‌تر باشند.

وی با اشاره به وجود برخی قوانین مؤثر در کند شدن روند سرمایه‌گذاری اظهار داشت: خوشبختانه ما مشکلی در حوزه سرمایه‌گذاری نداریم، اما متأسفانه برخی از قوانین و اعمال سلیقه‌ها در کند شدن این روند مؤثر بوده و قدری اخلال در سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی موجود، سرمایه‌گذاران به دنبال بازده مناسب در کمترین زمان هستند و اگر بخواهند تنها برای دریافت مجوز چندین ماه دوندگی و پیگیری داشته باشند، دیگر رغبت و تمایلی برای سرمایه‌گذاری نخواهند داشت.

شریفی با اشاره به وجود دریاچه تار در شهرستان دماوند به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری تصریح کرد: ما در خصوص این دریاچه، موافقت اصولی برای ایجاد تله‌کابین صادر کردیم که از جابان آغاز و به ارتفاعات دریاچه تار متصل شود.

وی اضافه کرد: این پروژه بسیار خوبی است؛ اما متأسفانه با ادارات منابع طبیعی و محیط زیست به مباحث کارشناسی مواجه شدیم که امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده، فرآیندی ایجاد کنیم که در عین حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، اقتصاد گردشگری را شکوفا کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند تأکید کرد: اگر ما خواهان توسعه پایدار هستیم، باید نگاه ویژه‌ای به گردشگری داشته باشیم؛ گردشگری هیچ منافاتی با کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی ندارد و اتفاقاً هر کدام از این موارد ظرفیتی در این خصوص هستند؛ در بحث مزارع گردشگری، مزرعه خورشید که در تیرماه سال‌جاری در شهرستان دماوند مورد بهره‌برداری قرار گرفت، تاکنون پذیرای بیش از 18 هزار بازدیدکننده بود.

شریفی از افتتاح 10 پروژه گردشگری در شهرستان دماوند در سال‌جاری خبر داد و گفت: ما در حال حاضر، توانایی جذب روزانه 800 نفر در مراکز اقامتی را داریم، اما به طور میانگین حدود دو هزار نفر در ماه در این شهرستان اقامت دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا