تصمیم ناعادلانه و طنزآلود آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران/ مدارس شرق تهران با کمینه هوای هشت درجه زیر صفر دایر و غرب تهران با کمینه صفر درجه تعطیل شد!

آموزش و پرورش تهرانعلیرغم سرمای کم‌سابقه هوا در شهرستان دماوند و فیروزکوه، دوشنبه تنها شاهد تعطیلی مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی در این شهرستان‌ها بودیم که ضمن اینکه عموم شهروندان از اطلاع‌رسانی دیرهنگام همین موضوع نیز گلایه داشتند؛ اما به علت سردی هوا و لغزنده بودن جاده، حتی دانشگاه‌های دماوند و رودهن، تقریباً با تعطیلی  و تأخیر کلاس‌ها مواجه شد و انتظار می‌رفت در روز سه‌شنبه حداقل کلیه مقاطع مدارس دماوند تعطیل شود تا به‌جای فراگیری علم و دانش، بیماری‌های آنفولانزا و سینوزیت و شکستگی دست‌وپا نصیب دانش‌آموزان نشود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، بنابر اعلام خبرگزاری صدا و  سیما در ساعت 11 و 30 دقیقه شب! برودت هوا و یخبندان، مدارس ابتدایی و مراکز پیش‌دبستانی برخی از شهرستان‌های استان تهران را فردا تعطیل کرد. مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: با توجه به کاهش دما و یخبندان در معابر، مراکز پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی شهرستان‌های شهریار، قدس، ملارد و پاکدشت در نوبت صبح فردا 17 آذرماه تعطیل است. خلیلی افزود: مدارس مقاطع تحصیلی دیگر این شهرستان‌ها دایر بوده و به فعالیت آموزشی و پرورشی خود خواهند پرداخت.

این تصمیم اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران آن‌قدر طنزآلود و ناعادلانه است که شاید هر خواننده‌ای بار نخست آن را بخواند باور نکند که آیا مسئولان فخیمه اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، تا این حد نسبت به شرق استان تهران بی‌خبر هستند که نمی‌دانند شرایط جوی و وضعیت دمایی در غرب استان تهران به هر نحوی که باشد، وضعیت بدتر و حدود 10 درجه پایین‌تر از لحاظ دمایی در شرق استان تهران وجود دارد یا مسئولان شرق استان تهران ازجمله دماوند، فیروزکوه و رودهن زحمت یک تماس و تشریح شرایط را به خود نداده‌اند.

بنا بر اعلام هواشناسی از روزهای گذشته آگاهی عمومی داده‌شده بود که از ابتدای هفته جاری هوای تهران رو به سردی خواهد رفت و برف تهران را فرا خواهد گرفت. این پیش‌بینی این سازمان به حقیقت پیوست و در نیمه‌های شب روز یکشنبه و ساعت اولیه دوشنبه تهران سفیدپوش شد و البته سرمای شدیدی را در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه به‌وجود آورد که برای مردم تجربه آن در این فصل پاییز، حیرت‌آور بود؛  اما از همه حیرت‌آورتر تصمیم غیرکارشناسی و به دور از عدالت آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران است.

مردم دماوند، رودهن و فیروزکوه صبح روز دوشنبه با دیدن بچه‌های مدرسه‌ای در خیابان در دمای هشت درجه زیر صفر مبهوت و متعجب شدند که آیا واقعاً حتی مسئولان خبر از سوز بسیار شدید هوا ندارند و آنقدر گرمای بخاری ماشین‌های دولتی زیاد است که واقعاً آن را حس نمی‌کنند که حتی زحمت این را هم ندادند این تعطیلی را به نحو شایسته اطلاع‌رسانی کنند تا فرزندانمردم، اسیر کوچه و خیابان نشوند؛ اما لااقل انتظار داشتند که برای سه‌شنبه که بنابر اعلام هواشناسی، وضعیت هوا بدتر نیز می‌شود، این خطا اصلاح شود و هم اطلاع‌رسانی و هم تعطیلی همه مقاطع صورت پذیرد.

اما در کمال تعجب و حیرت مردم این شهرستان‌ها شاهدتصمیمی طنزآلود و کاملاً غیر کارشناسی بودند که نشان از عمق بی‌تدبیری مسئول تصمیم‌گیرنده در آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران دارد و کسانی که درک نمی‌کنند کودکان دبستانی و پیش‌دبستانی قطعاً در این روز برای رفتن به مدرسه دچار چالش خواهند شد، حتما خبری هم ازباقی بخش‌های حوزه متبوع مدیرتشان ندارند.
کاش تصمیم‌گیرنده‌ها در این خصوص سری به سایت سازمان هواشناسی می‌زدند که کمینه هوا را برای شهرستان‌های غرب استان تهران ازجمله شهریار در حدود صفر درجه و برای شهرستان‌های شرق استان تهران ازجمله فیروزکوه و دماوند در حدود هشت درجه زیر صفر پیش‌بینی شده است و همچنین شاید برای این مسئولان خوب باشد تا بدانند “محورهای هراز و فیروزکوه به دلیل کولاک شدید بسته شد” و “اسکان ۳۰ خودروی گرفتارشده در محور هراز انجام شد” که این دست اخبار تنها بخشی از وضعیت شرایط جوی شرق استان تهران را آشکار می‌کند.

لازم به ذکر است بنابر اعلام ایستگاه هواشناسی دماوند، شرایط جوی دوشنبه، ابری همراه با بارش برف و وزش باد شدید و به‌تدریج کاهش ابر و بیشینه دما یک درجه بالای صفر و کمینه دما هفت درجه زیر صفر پیش‌بینی‌شده بود و شرایط جوی سه شنبه، کمی ابری گاھی وزش باد و بیشینه دما سه درجه بالای صفر و کمینه دما هشت درجه پایین صفرپیش‌بینی‌شده است که در بخش‌های شمالی دماوند و دهستان ابرشیوه، این دما حداقلسه درجه کمتر است.

انتهای پیام/سرآکو

4 دیدگاه

  1. پیش بینی هواشناسی به علت متغیر بودن اوضاع جوی قابل استناد نمیباشد باید مسیولین زیربط شهر دماوند باتوحه به اوضاع جوی مسیولین شهرهای تابعه در جریان ومتقاعد به تعطیلی مدارس مینمودند چه خوب است درتمام موارد به این سرعت پیگیر حق خود باشیم تا شاید این شهر هم اندک پیشرفتی بکند

  2. با سلام این نقص به آموزش و پرورش دماوند باز میگردد که هنوز نمیداند در این مواقع باید اعلام تعطیلی و اطلاع رسانی به استان به موقع باشد تا آنها نیز به موقع اعلام نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا