مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران خبر داد؛

احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری دماوند به روش BOT/ پیش فروش حق انشعابات فاضلاب شهری دماوند با اقساط 36 ماهه انجام می‌گیرد/ کل انشعابات فاضلاب شهر دماوند حدود 35 هزار و 447 فقره است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران از احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری دماوند به روش BOT خبر داد و گفت: پیش فروش حق انشعابات فاضلاب شهری دماوند با اقساط 36 ماهه انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجتبی صفدری در نشست بررسی طرح فاضلاب شهری شهرستان دماوند در سال جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم ساخت تصفیه خانه را به روش BOT آغاز کنیم، سرعت انجام پروژه مهم است و هر چه کار به تأخیر افتد به ضرر دولت است.

وی افزود: با وضعیت اقتصادی فعلی اگر بخواهیم با کمک اعتبارات دولتی پروژه را اجرا کنیم، قطعاً ساخت تصفیه خانه سال‌ها به طول می‌انجامد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران بیان کرد: برای فاضلاب دماوند دو مدل مالی را پیش‌بینی کرده‌ایم یکی BOT می‌باشد که از محل آورده‌های مردم است یعنی حقوق انشعاباتی که از مردم اخذ می‌کنیم در حساب جداگانه جمع‌آوری و پیمانکاران از این محل منابع مالی دریافت می‌کنند.

صفدری گفت: متأسفانه در یک ماه گذشته طرح فاضلاب شهری دماوند را در اولویت سوم کارهای عمرانی استان تهران قرار داده بودند که با پیگیری‌های مسئولان شهرستانی مقرر شد که اولویت نخست باشد و پیش فروش حق انشعابات و مناقصه‌ها را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در تلاشیم شروع عملیات اجرای فاضلاب در دهه مبارک فجر باشد و پیش فروش حق انشعاب را زودتر باید آغاز کنیم تا منابع مالی تأمین شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: همچنین در نظر داریم که نصب انشعابات فاضلاب شهری همزمان باشد و حفاری مجدد صورت نگیرد که در حال حاضر شهرداری باید عملیات مربوط به روکش آسفالت را متوقف کند.

*کل انشعابات فاضلاب شهر دماوند حدود 35 هزار و 447 فقره است

صفدری عنوان کرد: در مسکن مهر و منطقه گیلاوند در سه فاز همزمان کار آغاز خواهد شد و 14 هزار و 700 انشعاب در این نقطه پیش‌بینی شده است، کل به طور مجموع کل انشعابات فاضلاب شهر دماوند حدود 35 هزار و 447 فقره است.

وی افزود: خوشبختانه ارزش املاک با اجرای شبکه فاضلاب شهری افزایش پیدا خواهد کرد، برای اجرای این پروژه بزرگ که در همه جا سال‌های زیادی طول می‌کشد ما تصمیم داریم تا سال 1400 به اتمام برسانیم که این مهم نیازمند همکاری تنگاتنگ همه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران تصریح کرد: زیرساخت‌های تصفیه خانه فراهم شده است و پنج هکتار زمین در این خصوص تهیه شده است برای سایر نقاط شهرستان دماوند نیز 14.5 هکتار زمین گرفته شده است، گفت: جانمایی زمین در آبسرد و کیلان آماده شده و منتظر نظر اولیه محیط زیست هستیم، برای پیش فروش حق انشعابات تصمیم بر این است که از یکم آذرماه عملیاتی شود.

*پیش فروش حق انشعابات فاضلاب شهری با اقساط 36 ماهه انجام می‌گیرد/ رقم یک قسط حدود 128 هزار تومان می‌باشد

صفدری تأکید کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری مقرر شد تعداد اقساط 36،‌ 35، یا 34 ماهه باشد و اگر کسی پنج قسط آن به تعویق افتد شرکت آب و فاضلاب شهری می‌تواند نسبت به قطع انشعاب اقدام کند.

وی گفت: هیچ شبکه فاضلاب شهری بلااستفاده باقی نمی‌ماند و متأسفانه بسیاری از شهرک‌ها جزیره‌ای عمل کرده‌اند اما در این رابطه از هر سرمایه‌گذاری نهایت بهره‌برداری را می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران ادامه داد: دفاتر پیشخوان‌های دولت موظفند در این خصوص کار مردم را با سرعت راه اندازی کنند، سیستم پیش‌فروش به صورت الکترونیکی خواهد بود تا نیازی به مراجعه مردم نباشد و رقم یک قسط حدود 128 هزار تومان خواهد شد.

صفدری تاکید کرد: در انشعابات عادی هیچ تضمینی اخذ نمی‌شود اما در ساختمان سازی‌های مشارکتی که ممکن است انشعاب آب و برق بر عهده فرد دیگری همچون مستأجر باشد اینگونه نیست؛ همچنین هزینه نصب ابتدا با نرخ امسال و قسطی خواهد بود که به نفع مشترکین است.

وی در پایان گفت: در این رابطه امکان واگذاری به بخش خصوصی نیز وجود دارد و هر کدام به نفع مردم باشد انجام می‌شود. از هفته آینده اسناد مناقصه در روزنامه‌ها درج می‌شود تا در دهه فجر کلنگ زنی شروع عملیات داخلی شهر را به زمین بزنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا