با حضور مردم هنردوست و قدرشناس صورت گرفت؛

تشییع پیکر استاد حسین نوروزی احمدآبادی در دماوند از اساتید برجسته خوشنویسی کشور+تصاویر

پیکر مرحوم استاد حسین نوروزی احمد آبادی، استاد برجسته خوشنویسی کشور با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و مردم هنردوست و قدرشناس شهرستان دماوند در محله احمدآباد دماوند تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مرحوم استاد حسین نوروزی احمد آبادی که از نظر اخلاق و رفتار فردی برجسته و پیشکسوت در فرهنگ و هنر کشور بود که متاسفانه شب گذشته به علت کهولت سن و بیماری در بیمارستان تهران به دیار حق شتافت.

استاد حسین نوروزی احمد آبادی متولد ۳۰ بهمن ۱۳۱۸ است و از از فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته قضائی از کانون سر دفتران وزارت دادگستری در سال ۱۳۴۰ می باشد و از ۱۳ سالگی به جهت علاقه زیاد به خط و خوشنویسی به این هنر روی آورد.

وی ۵۷ سال از عمر خود را در خدمت خط و خوشنویسی صرف نموده و اصولاً غیر از این حرفه ای چه آزاد و نیز دولتی نداشته است.

این هنرمند سال های زیادی در تابلو سازی و حدود ۳۵ سال آتلیه فعالیت داشته و خوشنویسی چاپخانه ها و لیتوگرافی های بیشتر تهران و شهرستان ها را انجام داده است.

این هنرمند در سال شصت و هشت غزلیات حافظ و در سال هفتاد غزلیات عراقی و همچنین دو دوره قرآن مجید و قرآن کریم در قطع بزرگتر از رحلی که حدود شانزده سال بطول انجامید تحریر نموده و در سال نود و دو نیز رباعیات خیام را به خط نستعلیق نگاشته است.

استاد نوروزی احمد آبادی سه نمایشگاه در تهران و یک نمایشگاه در ایالت مریلند آمریکا برگزار نموده و در اکثر نمایشگاه های جمعی انجمن خوشنویسان ایران شرکت داشته و این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه انفرادی ایشان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا