تخصیص اعتبار 1.5 میلیارد تومانی به سازمان حمل و نقل شهر دماوند/ بیش از ۷۰ درصد بودجه شهرداری دماوند به بخش عمرانی اختصاص یافته است

شهردار دماوند از تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی به سازمان حمل و نقل این شهر خبر داد و گفت: ۶۶۰ میلیارد ریال بودجه سال ۹۵ شهرداری دماوند به تصویب رسیده که از این میزان بیش از ۷۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عباس صفری با اعلام این خبر اظهار کرد: بودجه سال ۹۵ شهرداری دماوند با داشتن رشد ۴۰ درصدی از ۴۵۰ میلیارد ریال به ۶۶۰ میلیارد ریال رسیده که از این میزان بیش از ۷۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصد بودجه سال ۹۴ شهرداری دماوند، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته شهرداری با فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در بخش خدماتی و عمرانی، توانسته مقدمات بهره‌برداری از پروژه‌ای شاخص منطقه را فراهم کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال جدید سال آغاز پروژه‌های شاخص در شهر دماوند است، گفت: اجرای عملیات آسفالت و بهسازی معابر، بهبود ترافیک و حمل و نقل درون شهری و برون شهری، هوشمندسازی حوزه خدمات شهری، زیباسازی سیما و منظر شهری، نظارت بر محیط زیست شهر با زنده گیری سگ‌های ولگرد و … از جمله اقدامات شهرداری در سال گذشته بوده که امسال به مرحله تکمیل و بهره برداری می‌رسد.

صفری با بیان اینکه رویکرد بودجه سال جاری در بخش عمرانی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، بیان کرد: اتمام فاز انتهایی پروژه بلوار بعثت، پل محله قاضی، بهره برداری از پروژه ضلع غربی مسجد جامع شهر، آبنمای میدان معلم، اتمام دیوار حائل شیخ ابوسعید در منطقه جیلارد، توسعه شبکه معابر، نورپردازی المان‌های شهری و … از جمله موضوعات مورد توجه شهرداری در سال جاری است.

شهردار دماوند به تعیین تکلیف منطقه مشاء به عنوان ناحیه منفصل شهری اشاره کرد و گفت: منطقه مشاء چند سالی است برای الحاق به شهر دماوند در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشت که با پیگیری و مکاتبات صورت گرفته با استان، این موضوع نیز در حال بررسی بوده و تاکنون نیز به نقطه مطلوبی دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرداری دماوند در راستای ارائه خدمات به این منطقه با تخصیص بودجه کافی، اصلاح و بهسازی محور مشاء، اجرای پروژه ساختمان خدمات شهری و آتش نشانی و … در دستور کار قرار داده است.

این مقام مسئول یکی از اقدامات قابل توجه شهرداری در بخش خدمات شهری را هوشمند سازی این حوزه خدماتی دانست و خاطرنشان کرد: کدگذاری سطل‌های زباله سطح شهر اقدام نخست شهرداری در راستای نظارت بهتر به اموال عمومی و خدمات رسانی مطلوب‌تر در شهر است که به صورت آنلاین مدیریت می‌شود.

وی ساماندهی ورودی و خروجی شهر به ویژه محور تهران به دماوند را از دیگر اقدامات این نهاد در راستای هویت بخشی به منظر شهر دانست و افزود: شهرداری دماوند در سال جاری احداث چندین بوستان و تکمیل سایت گردشگری چشمه اعلاء، بوستان شهربازی، پارک خانواده و پویش و دانش را در دستور کار دارد.

*تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی به سازمان حمل و نقل شهر دماوند

شهردار دماوند در ادامه به تهیه و تصویب بودجه ۱۵ میلیارد ریالی سازمان حمل و نقل شهر دماوند اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل شهری نقش مهمی را در تحقق توسعه پایدار و عدالت اجتماعی فراهم می‌کند که با استقلال سازمان حمل و نقل شهرداری دماوند و تخصیص این میزان بودجه، امید است بتوانیم در بخش توسعه معابر به نقطه مطلوب دست یابیم.

صفری به پروژه‌های شاخص این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: دو پروژه ترمینال درون شهری و برون شهری دماوند از جمله پروژه‌های مهم و مورد نیاز شهر است که در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: فاز نخست پروژه ترمینال برون شهری در حال تکمیل و آماده‌سازی است که امید داریم به زودی به بهره برداری برسد و پروژه ترمینال درون شهری دماوند نیز با تخصیص اعتبار پیش بینی شده، در نظر داریم بخشی از این پروژه تکمیل شود.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که امسال بر خلاف گذشته، پروژه‌های شهرداری در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: شهرداری در تلاش است تا خواسته‌های به حق مردم را با ارائه خدمات شایسته و در خورشان مردم دماوند در دستور کار داشته و برای عمران و آبادانی شهر بکوشد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل